Hur gammal är valpen?

Sv: Hur gammal är valpen?

Säga ifrån får de ju göra, men inte så att det blir bestående - en uppbromsande markering för stunden är en sak. En unghund som precis börjar hitta sitt självförtroende är känslig. Viktigt med tålmodiga och snälla lekkompisar.

Min lilla rottis som blir 6 manader nasta vecka ar super valpig. Hon ser betydligt yngre ut och beter sig ocksa som en mycket yngre valp. Jag har upplevt henne som "omogen" sedan dag ett ... och det sitter fortfarande i. Hon kallas for valpis eller pup hela tiden.:p

Hade du jag haft en valp så hade jag inte gillat att någon annan hund hade läxat upp min valp.

Varför inte?

Själv ser jag hellre att valparna blir "uppläxade" redan som just valpar än att de får gå och tro att de kan bete sig hur som helst mot andra hundar fram tills de blir unghundar.

Jag håller med dig. Språksäkra och sunda hundar inom närmsta umgängeskretsen får gärna lära mina valpar hyfs. Däremot inte främmande hundar!

Som jag ser det ar det enkelt ... Jag slapper inte fram min valpis till andra hundar an de jag godkanner som "upplaxare".

Jag håller med dig. Språksäkra och sunda hundar inom närmsta umgängeskretsen får gärna lära mina valpar hyfs. Däremot inte främmande hundar!

Absolut inte främmande hundar som man inte har koll på! Men jag är tex rätt säker på att en av anledningarna till att Wahidah är så otroligt lätt i alla situationer med andra hundar har mycket att göra med att hon i princip direkt efter att hon kom hem fick umgås mycket med kloka, vuxna hundar. Jag skulle nog inte vilja ha valp om jag inte kunde ha den med sådana vuxna :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 548
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 084
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har varit i valpletartaget i ungefär 9 månader med ett avbrott pga att vi köpte hus och flyttade under senvåren. Jag har under...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 081
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 735
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka