Hur gamla var ni när ni började rida?

Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag fick en egen häst dagen jag föddes :D
Min mormor hade hästar och sa att om jag blev en flicka så skulle jag få en av dom.
Har ridit sedan dess både privat och på ridskola.

Jag var 6 när jag började på ridskola, men då kunde jag redan rida lätt :D Försat gången jag red mins jag inte.

Jag började precis innan jag fyllde 10 år på ridskola.
Jag minns väl den första gången trots att det är 32 (oj då) år sen. Jag fick en ponny som hette Lotten. Efter det red jag mest stor häst.

Jag var ca 4 när jag satt på den första hästen... vad jag kommer ihåg iaf... tyckte hästen var jätte stor

jag fick min första ponny när jag var 6 eller 7 års åldern... en liten envis shettis...

Började rida på ridskola när jag var 8 år på ridskolehästar/ponnyer

Jag red första gången i hela mitt liv när jag var 4år

Minss inte första gången jag red, men på ridskola började jag när jag var 7 år.

Jag har alltid haft tillgång till häst då min mamma är mycket intresserad och haft egen häst långt innan jag ens var påtänkt. Jag började "åka häst" när jag var sådär ett år gammal men började inte på ridskola förren jag var 7 år. :p

kl

började på ridskola med islandshästar när jag var 5 år, ingen av mina föräldrar håller på eller kan nåt om hästar.

7 år gammal hade jag en shettis på foder.
9 år gammal började jag på min lokala ridskola.
13 år fick min första egna häst.

Började i knattegrupp på en ridskola när jag var 3-4 år gammal. :) Efter det diverse hyrhäsätar och medryttarhästar som mamma hjälpte mig med, sen typ halvtidsfodervärd när jag var sex år gammal tills för några år sen när vi köpte våra första egna hästar, är uppe i 3 st nu:D, 22 år gammal.

kl

Med ointresserade föräldrar som hört på mitt tjat om 'egen häst' sen jag var 3 år, fick jag börja på ridskola när jag var 5. Sedan det var en egen häst högst upp på varje önskelisa, varje år, ja även i tonåren och så.. :P När jag kom upp i en ålder av 12-13 och förstod hur grymt hästarna behandlades på det stället, ville jag inte längre, eftersom jag grät varje gång för att ridläraren var arg när jag "inte piskade så hårt som jag borde".... har sedan bytt ridskola och åkt på westernridningskurser..

egen häst för 1½ vecka sedan, 16 år efter att jag första gången uttryckt min högsta önskan ;)

var 8 år när jag började rida på ridskola
Har både ridit egna hästar och ridskole hästar efter det

Skulle fylla tio det året då jag började på ridskola.

Red första gången innan jag kunde gå!
Fick min första häst i dop present.
Galopperade när jag var tre, mamma sprang med ponnyn och pappa sprang vid mig för att fånga om jag tappa balansen, haha.
Tävlade när jag var sex.
Fick min andra ponny när jag var åtta min tredje när jag var nio.
Red in min första ponny C- Ponny när jag var åtta med hjälp av mamma. min kusin som är fyra år äldre fick dock lära honom galopp skänkeln.
Sen rullade allt på nu har jag fyra halvblod, tre på tävlingsnivå en två åring!
Blev mer än du bad om men men :rofl:

KL.

första gången jag red var ja 4 år och började på ridskolan mer seriöst när ja va 6 och helatiden varit intresserad.. nu är ja 16..
Ska börja med min 2,a inridning och efter de rida in annu än häst.
tränat för försäljning osv.. aldrig tävlat då jag inte är den typen av människa. ska läsa till tränare..förhoppningsvis diplomerad! :D
(har alltid ridit in med hjälp att tränare! och efter denna jag håller på med nu så ska jag ge mig in på att försöka klara de mästa själv.)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
159
Senast: Jeps
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
285
Senast: MML
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama