Hur gamla blir råttor?

O

Orzon

Mina rådisar måste vara antika. Varje gång jag kikar in i buren är jag förvånad över att dom lever.

Hur gamla blir dom?

1000 dagar eller tre år har jag lärt mej men det har tydligen inte mina rådisar lärt sej ;)

Sv: Hur gamla blir råttor?

Jag hade en kompis vars rått hängde med i 6 år. Om det är väldigt gammalt för en rått eller ej kan jag dock inte svara på.
Men nog var han rätt skruttig på slutet...

Mina är hur pigga som helst.
Men dom är ju inte 6 år....ännu.
Men snart.

Sex år?! Det är extremt gammalt för en råtta! Två-tre år gamla brukar man ju säga att de blir.

Mina är drygt 4 år.
Jag är inte helt säker för det är zoo råttor. Men jag har haft dom i 4½ år och den ena var ung när jag fick hem henne och den andra halvt vuxen. (tror jag)

Att råttor blir runt 4 blir bara vanligare.. Bra gener kan man väl säga :D

Mina har blivit bara drygt ett resp två år, beroende på tumörer och mycoplasma. Men har man tur och fått tag i en frisk rådis så ska de ju kunna leva i 5-7 år. HEJA PÅ! :love:

Mina är drygt 4 år.
Jag är inte helt säker för det är zoo råttor. Men jag har haft dom i 4½ år och den ena var ung när jag fick hem henne och den andra halvt vuxen. (tror jag)

Min äldsta råtta blev 1 år och 8 månader.
Vart har du köpt dessa mirakel råttor?:love:

Hej

Min lille "kurt Bengt" blev nästan 5 och 1/2 år.
Han var pigg och fräsch, men lite halv blind mot slutet.

Håller tummarna för att din råttis blir gammal och lycklig.

/b

Min äldsta råtta blev 1 år och 8 månader.
Vart har du köpt dessa mirakel råttor?:love:

Dom var uppfödda som ormföda på en djuraffär i Göteborg.

(Den ena är underbar och den andra hjärnskadad eller kanske bara tråkig :crazy:) Men seglivade är dom båda två.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 462
Senast: Blyger
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 087
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 920
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 038
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar