Hur gamla är hästarna när de säljs av uppfödaren i regel?

B

Battin

Jag undrar hur gamla halvbloden i regel är när de säljs från uppfödaren. Travhästar går ju i rehel när de är runt året.

Sv: Hur gamla är hästarna när de säljs av uppfödaren i regel?

Det varierar väldigt. Jag behåller gärna mina tills de är 4-6 år, men det händer att vi säljer föl också.

Sv: Hur gamla är hästarna när de säljs av uppfödaren i regel?

Jag undrar hur gamla halvbloden i regel är när de säljs från uppfödaren. Travhästar går ju i rehel när de är runt året.

Det varierar, beror mycket på hur marknaden är. Ibland är det svårt att sälja hästar som inte är ridna och ibland är det lite lättare. Det går liksom inte bara att bestämma sig för att sälja vid 6 mån. Då får man kanske gå ner såpass i pris och då är det bättre att behålla tills man får det priset man vill ha.

Det är ju bl a det som påverkar hingstvalet, vilken hingst är populär när fölet ska säljas? Jättesvårt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 193
Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
11 197
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 444
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 403
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar