Hur fyller man i blanketten ?

Mynta2

Trådstartare
Kan inte sitta i telefonkö just nu. FK har jättekö nu, och lillan är inte så medgörlig så jag kan sitta och prata information just nu.

Så här är det:

Sambon ska ta ut 3 dagar FP/vecka. Fredag, lördag och söndag. På punkt 3 står följande: Har du eller ska du arbeta under ovasntående period. Ska han svara ja eller nej där ? Han jobbar ju heltid mån-tors. Vidare står: fyll i vilka dagar det gäller och hur mycket du arbetat per dag...varför ska han fylla i det ? Eller gäller det bara dom som tar typ halv dags FP eller liknande ?

Det är skitdåliga exempel med på ett löst papper, men där handlar exemplerna enbart om folk som tar 1/8 fp, halva dagar osv..inget exempel med nån som tar hel FP några dagar/veckan.

Förklarar jag luddigt ? Säg till i såfall.
 
Sv: Hur fyller man i blanketten ?

Svara ja på frågan om han ska jobba...
I rutan där man kan skriva, så skriv att han jobbar hela dagar måndagar, tisdagar, onsdagar och torsdagar och är föräldraledig fre, lör och sön.
Så gjorde jag (fast de var ju andra dagar) när jag både jobbade och var föräldraledig...
 
Sv: Hur fyller man i blanketten ?

Tack så mycket. Men vad är det för intyg man ska skicka med ?? Det står så här: Intyga arbetstiden för alla dagar som du har angett i punkt 2. Det räcker alltså inte med att du bara intygar för de dagar som du begär ersättning för.

Ska hans arbetsgivare skriva nåt papper då som han ska skicka med ? Vad är det för papper ? Arbetsgivarintyg eller annat ?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 613
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Har ju skrivit lite i andra trådar om att jag blivit reserv på en del utbildningar. Nu har jag klättrat upp så att jag är reserv 1, 9...
2
Svar
20
· Visningar
2 682
Senast: Lightzone
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp