Hur förvara marängssnitt?

cherie

Trådstartare
Vi skulle haft kalas för vår dotter i helgen, men pga sjukdom fick vi skjuta upp det två veckor till.

Jag har frysit in de flesta småkakor men funderar över marängssnitten. Marängen är ju lite seg/mjuk och jag funderar på hur jag bäst förvarar dessa kakor. I burk i rumstemperatur? Kylen? Frysen? Känns knepigt med maräng..

Bifogade filer

• 20250113_111119.webp
    20250113_111119.webp
    74,8 KB · Visningar: 73
Vi skulle haft kalas för vår dotter i helgen, men pga sjukdom fick vi skjuta upp det två veckor till.

Jag har frysit in de flesta småkakor men funderar över marängssnitten. Marängen är ju lite seg/mjuk och jag funderar på hur jag bäst förvarar dessa kakor. I burk i rumstemperatur? Kylen? Frysen? Känns knepigt med maräng..

Jag brukar baka liknande småkakor. Jag fryser dem. Det blir ingen skillnad på marängen. Placeras i låga förvaringsburkar med ett lager kakor.

/Lizzie

Nu blev jag nostalgisk… Mamma brukade baka dessa och frysa in. Sen gick man och smygåt, knaprade på frysta mördegskakor med frasig maräng. :love:

Så ja, de går utmärkt att frysa och upptinade smakar de nybakade.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 607
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 134
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 416
Senast: Fibusen
·
Mat Mat behöver ju vi alla ha i oss. Jag har funderat på varför det är så olika bland människor varför de gillar eller inte gillar att laga...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 302
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30