Hur förvara marängssnitt?

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare cherie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 398

cherie

Trådstartare
Vi skulle haft kalas för vår dotter i helgen, men pga sjukdom fick vi skjuta upp det två veckor till.

Jag har frysit in de flesta småkakor men funderar över marängssnitten. Marängen är ju lite seg/mjuk och jag funderar på hur jag bäst förvarar dessa kakor. I burk i rumstemperatur? Kylen? Frysen? Känns knepigt med maräng..

Bifogade filer

• 20250113_111119.webp
    20250113_111119.webp
    74,8 KB · Visningar: 89
Vi skulle haft kalas för vår dotter i helgen, men pga sjukdom fick vi skjuta upp det två veckor till.

Jag har frysit in de flesta småkakor men funderar över marängssnitten. Marängen är ju lite seg/mjuk och jag funderar på hur jag bäst förvarar dessa kakor. I burk i rumstemperatur? Kylen? Frysen? Känns knepigt med maräng..

Jag brukar baka liknande småkakor. Jag fryser dem. Det blir ingen skillnad på marängen. Placeras i låga förvaringsburkar med ett lager kakor.

/Lizzie

Nu blev jag nostalgisk… Mamma brukade baka dessa och frysa in. Sen gick man och smygåt, knaprade på frysta mördegskakor med frasig maräng. :love:

Så ja, de går utmärkt att frysa och upptinade smakar de nybakade.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 372
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra... 2
Svar
36
· Visningar
5 444
Senast: Fibusen
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 463
Senast: alazzi
·
Katthälsa Har en katt som måste få medicin 2 ggr om dagen (egentligen 3 men funkar utan anfall på två) som slutat frivilligt äta den (gömde den...
Svar
6
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka