Hur fortsätta?

Ketrawzc

Trådstartare
Min häst har haft ett envist sår på nosryggen, men efter behandling med Socatil har det nu blivit betydligt bättre. :) Såret vätskar inte längre och det är en liten skorpa över det. Dock brukar såret gå upp lite där socatilen försvinner, och det brukar blöda lite.

Socatilen får bara användas i 5 dagar, så nu undrar jag hur jag ska fortsätta behandlingen? Hur skulle ni ha gjort?

Sv: Hur fortsätta?

Varför har hästen fått det? Är det pga nosgrimman skulle jag börja med att byta den, så den belastar på annat ställe. T.ex. rida med remont om du ridit med aachen/engelsk :)

En häst jag red en hel del förra sommaren hade problem med sår på mulen. (hade för övrigt problem med solexem) På såret hade jag på Helosan Sol. Hjälpte fantastiskt bra!

Sv: Hur fortsätta?

Hon fick ett skavsår av flughuvan, inte alls stort. Men hon är känslig i huden så det utvecklade sig snabbt endå, trots att huvan åkte av när det bara bara var liite avnuggad päls, inte ens ett sår. Det måste ha kliat lite, för det blev snabbt ett stoort sår, bara ytligt, men som svällde upp rejält och det rann sårvätska.

Ja, kanske ska prova med helosan då, för det käns som man vill ha på något eftersom det fortfarande går upp lite ibland, och lite som skyddar mot flugor och sånt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 317
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 911
Senast: SiZo
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 632
Senast: amsway
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 440
Senast: KAROLIJNAH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka