Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Problemet som jag ser det är att iallafall förra gången så upplevde jag att M parasiterade på sina koalitionspartners. Idag skäms jag över att jag köpte det fina som lovades innan valet 2006 och röstade på ett alliansparti. Allt det som lovades förvanskades och jag känner att det hela blev ett jättesvek.De där "knäsittningen" vore väldigt svårsmält om den omfattade sådant.
För egen del har jag stor tröst både av det faktumet att C avskyr allt SD står för. Samt att M krympt betydligt och C blivit större......
Valet är inte enbart vänster höger.
Det handlar mycket om en sida som vill gå med öppna, kunniga. nyfikna ögon in i framtiden och utveckla Sverige som en ledande jämställd, fri demokrati som deltar i världen.
Och den andra som vill gå baklänges in i framtiden, med skygglappar, ignorans, intolerans och rädsla , isolera oss innanför våra nationsgränser och gå tillbaka till gamla unkna värderingar.
Nej det är inte bara vänster höger som valet handlar om, fast ärligt talat är det väl knappast nåt parti som är riktigt vänster numera utan till och med v trängs ju rätt duktigt i mitten med de andra. För mig är ideologi helt centralt när jag röstar inte sakfrågor så mycket. Jag tänker som @Görel vilken riktning vill jag att samhället ska ta? För mig är det mer offentligt finansierade lösningar och en starkare välfärdsstat och mindre av privata individuella lösningar. Alltså röstar jag på v.Valet är inte enbart vänster höger.
Det handlar mycket om en sida som vill gå med öppna, kunniga. nyfikna ögon in i framtiden och utveckla Sverige som en ledande jämställd, fri demokrati som deltar i världen.
Och den andra som vill gå baklänges in i framtiden, med skygglappar, ignorans, intolerans och rädsla , isolera oss innanför våra nationsgränser och gå tillbaka till gamla unkna värderingar.
Samtidigt vill jag inte utnyttja rösträtten till fullo .
Näääää, är det sant? Klippet var fejk? Nu känner jag mig blåst.....Det är kanadensisk polis som hittat cannabisodlingar som vaktades av björnar.
Japp, precis det jag menade.Aha du menar de där typ meningslösa arbetsträningarna till exempel? Jag kommer inte ihåg vad han så exakt i videon men jag tror att jag också noterade att det inte sas så mycket om det, men mot slutet så tänkte jag inte ens på det så jag kanske kände frågan besvarad. ... Får kolla igen
Edit: Läste vidare, fas 3 hette något sånt ja.
För i tiden, vet inte hur det är nu. Så var det skillnad på politikernas statistik å AF’s statistik.Ah ok, nu vet jag inte vilka siffror som fanns i artikeln men i AF's statistik ingår både de som är öppet arbetssökande och de som ingår i exempelvis jobb och utvecklingsgarantin (tidigare fas 3). Även etableringsprogrammet, ungdomsgarantin och några till räknas in.
Svårt att tolka om du är sarkastisk men ja klippet handlar egentligen om något helt annatNäääää, är det sant? Klippet var fejk? Nu känner jag mig blåst.....
Haha, nä, jag var inte sarkastisk, jag kände mig verkligen lite dum! Jag som är så noga med källkritik och sånt, borde ju ha blivit misstänksam.....Svårt att tolka om du är sarkastisk men ja klippet handlar egentligen om något helt annat
Det var intressant, så har varken jag eller personer runt mig upplevt valkompasserna. I SVTs, tror jag att det var, går det att se fråga för fråga dels hur de olika partierna tycker, dels på slutet hur de kandidater som bäst stämmer överens med ens egna åsikter tyckt i varje fråga. Hur ser det ut när du tittar på den informationen?
SVTs valkompass har dock en stor svaghet - att F! inte alls finns med annat än i de kommuner och landsting de redan sitter.Gjorde precis svts valkompass. Kul grej.
Den visade exakt som jag trodde. Jag är vänstertroll.