Hur förbereder ni er för valet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
V och MP rasistiska..... Utveckla gärna det.....
Min tanke också . Partier som har detta som fokusfrågor går bort medan både M, KD och SD är kvar som i många avseenden antingen arbetar emot eller tycker att det är mindre viktigt.

Slutsatsen lämnar en del gigantiska frågetecken.
Kanske p.g.a den här meningen ....
"Jag tycker utrotandet av hedersvåld/förtryck och nysvenska kvinnors jämställdhet är viktigt"

Ingen av de nämda partierna har väl varit särskilt aktiva i frågan. Speciellt det parti som enligt egen utsago är Feministiskt. När det gäller V räcker det väl att säga Amine Kakabaveh.

Erkänner att jag inte läst hela tråden men tex har Naturskyddsföreningen sammanställning om miljöfrågorna. Annan information kanske går att hitta på "liknande" aktörer för andra områden?

Jag har riksdagsvalet klart för mig men tycker det är jättesvårt att hitta info om de mer lokala?? Tips där?

Kanske p.g.a den här meningen ....
"Jag tycker utrotandet av hedersvåld/förtryck och nysvenska kvinnors jämställdhet är viktigt"

Ingen av de nämda partierna har väl varit särskilt aktiva i frågan. Speciellt det parti som enligt egen utsago är Feministiskt. När det gäller V räcker det väl att säga Amine Kakabaveh.

Förlåt jag läste inte meningen på det sätt du gjorde. Självklart är SD ett perfekt val om man läser det som "Jag tycker utrotandet av hedersvåld/förtryck är viktigt" och "Jag tycker utrotandet av nysvenska kvinnors jämställdhet är viktigt"

Först utvisar vi alla som kommer från fel kultur och sedan utvisar vi nysvenska kvinnor alternativt assimilerar dem rakt in i en Sverigedemokratisk kvinnobild från 1800-talet och låser fast dem framför spisen.

Mål uppnådda.

Många partier är enligt egen utsago feministiska. Alla de som vill ha jämställdhet på riktigt och inte vill undvika frågan.

Förlåt jag läste inte meningen på det sätt du gjorde. Självklart är SD ett perfekt val om man läser det som "Jag tycker utrotandet av hedersvåld/förtryck är viktigt" och "Jag tycker utrotandet av nysvenska kvinnors jämställdhet är viktigt"

Först utvisar vi alla som kommer från fel kultur och sedan utvisar vi nysvenska kvinnor alternativt assimilerar dem rakt in i en Sverigedemokratisk kvinnobild från 1800-talet och låser fast dem framför spisen.

Mål uppnådda.

Många partier är enligt egen utsago feministiska. Alla de som vill ha jämställdhet på riktigt och inte vill undvika frågan.

Jag läste det som @Oldie

Utrota hedersvåldet. samt, att nysvenska kvinnors jämställdhet ÄR viktigt.

Jag läste det som @Oldie

Utrota hedersvåldet. samt, att nysvenska kvinnors jämställdhet ÄR viktigt.

Alltså som jag läste det innan jag raljerade. Då kvarstår de gigantiska frågetecknen varför partier som har detta som kärnfrågor utesluts direkt, medan andra partier som gärna undviker den andra frågan helt skulle kvarstå.

Tillbaka till ruta 1.

Va, varför försvinner dessa partier då?
Antisemitismen är i min värld rasism.
Den är ju rätt utbredd i V?

Hedersvåld och hedersförtryck existerar inte utan har snarare med genus att göra (enligt dessa partier, har blivit bättre under valåret ska medges).
Det är förvisso inte rasistiskt men oerhört provocerande ur ett genusperspektiv. En nysvensk kvinna har inte samma rättigheter inför svensk lag som de flesta andra. Kulturen (som de kanske inte ens hade i sina hemländer) sätts högre och man får många gånger en mycket begränsad rörelsefrihet. Eller blir ihjälslagen/misshandlad/bortgift/
GAPF är en fin sida att följa på FB för den som är intresserad av den frågan.

Jag tänker inte på vilka jag ska rösta på utan tänker först vilka som hamnar i facket "aldrig i livet" och sedan in i "troligen inte" och när jag kommit så långt finns nästan inga partier kvar och inser att jag röstar som vanligt.

Jag är så nollad när det kommer till vad jag ska rösta på. MP, KD, och SD är ju inte ens med i urvalet så långt vet jag. Men sen. Jag har gjort ett par valkompasser men får ju olika svar i alla :meh:

Satt igår en liten stund och läste igenom ett par partiers hemsidor, men sen läser man igenom denna tråden med alla kloka reflektioner och så sitter jag på ruta ett igen...

Alltså som jag läste det innan jag raljerade. Då kvarstår de gigantiska frågetecknen varför partier som har detta som kärnfrågor utesluts direkt, medan andra partier som gärna undviker den andra frågan helt skulle kvarstå.

Tillbaka till ruta 1.
Ja det är ju verkligen underligt.

Antisemitismen är i min värld rasism.
Den är ju rätt utbredd i V?

Hedersvåld och hedersförtryck existerar inte utan har snarare med genus att göra (enligt dessa partier, har blivit bättre under valåret ska medges).
Det är förvisso inte rasistiskt men oerhört provocerande ur ett genusperspektiv. En nysvensk kvinna har inte samma rättigheter inför svensk lag som de flesta andra. Kulturen (som de kanske inte ens hade i sina hemländer) sätts högre och man får många gånger en mycket begränsad rörelsefrihet. Eller blir ihjälslagen/misshandlad/bortgift/
GAPF är en fin sida att följa på FB för den som är intresserad av den frågan.
Men nu får du ge dig tycker jag. Det finns inget i V:s partiprogram som stöder antisemitism. Däremot kan det finnas enskilda medlemmar som råkar ha idiotiska åsikter och de bör ju snarast lämna partiet. V är inte ett rasistiskt parti, på något sätt utan står för generös flyktingpolitik till skillnad från de andra partierna.

Jag tänker så här ungefär.
Alliansen har fortfarande inte kommit med en gemensam politik för regeringsbildning.
Både sittande regering och alliansen har varsitt parti som riskerar att åka ur riksdagen.
Som jag ser det finns inget givet regeringsalternativ utan partiernas andel av rösterna kommer bli helt avgörande för hur regeringen kommer se ut efter valet.
Och ju fler röster de mindre partierna får, desto större inflytande kommer de kunna få totalt. Jag tror inte att man ska hänga ypp sig alltför mycket på de traditionella blocken eller vem som sitter i knäet på vem...

Jag röstar som jag brukar i kommun och riksdag, då det fortfarande är det parti jag håller med mest.
Men jag har insett att jag måste läsa på lite mer om landstingspolitiken.

Men nu får du ge dig tycker jag. Det finns inget i V:s partiprogram som stöder antisemitism. Däremot kan det finnas enskilda medlemmar som råkar ha idiotiska åsikter och de bör ju snarast lämna partiet. V är inte ett rasistiskt parti, på något sätt utan står för generös flyktingpolitik till skillnad från de andra partierna.
Då är det konstigt att deras politiskt aktiva uttalar sig som de gör. Har de inte läst partiprogrammet då kanske?

Det kanske är så enkelt att antisemitism inte uppfattas som rasism? :)

Då är det konstigt att deras politiskt aktiva uttalar sig som de gör. Har de inte läst partiprogrammet då kanske?

Det kanske är så enkelt att antisemitism inte uppfattas som rasism? :)

Eller så är det så enkelt att all kritik mot staten Israel inte handlar om antisemitism?
Och att allt stöd till Palestina inte heller handlar om antisemitism?

Det finns en allvarlig historia i vänstern av antisemitism, men det är inget som präglar politiken idag. Det finns inte ens spår av den i deras förda politik.

Antisemitism är rasism.

Är det någon som sitter inne på ngn översikt i olika miljöfrågor? Alltså partiernas ståndpunkter och hur de röstat i riksdagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 295
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar