Men alltså....hur mycket har du jobbat inom offentlig sektor? Det där låter mer som från 80-talet när man sannolikt slösade rätt rejält med skattemedel. Min erfarenhet från kommun, landsting och staten, jag har jobbat inom alla tre, är att det är sådana effektivitetskrav så det är helt osannolikt. Det är ju därför som personalen springer som galningar för att hinna med. Varje skattekrona ska man få ut maximalt för, det är därför som så många blir utbrända. Det är ärlig talat helt galet inom offentlig sektor nuförtiden, och har jag en känsla av, mycket bättre inom den sektor du jobbar inom. Ta bara en sådan sak som chefer, min förra chef hade ansvar för 44 personer! alla lönesamtal, alla konflikter mm. För det inte fanns pengar att anställa någon mellanchef. Inom privat sektor är det sällan mer än 10-12 man chefar över vilket är rimligt. Skillnaden är att man inte arbetar för att tjäna så mycket pengar som möjligt som man gör inom privat sektor om man ska hårdra det, men det betyder inte att slöar runt inom offentliga verksamheter, tvärtom.