Hur förbereder ni er för valet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller din egen okunskap kanske? Hur mycket kan du om V egentligen?
Har du kollat på videon jag länkade till? Gör gärna det och återkom sedan om hur härligt V och dess ideologi är.

Jag länkade den här videon i en annan tråd förut och konstigt nog var det ingen av V-anhängarna i tråden där som sa ett knyst. Det var tyst som i graven.
Nu tittade jag på videon ändå. En youtuber, så fantastisk källa.
Han säger att videon ska handla om historia, nutid och framtid men pratar i princip bara om partiets historia. Och om Rebecka & Fiona, som om de är officiella talespersoner för V?
Historian är inte ny för mig. Han verkar mest vara en typisk borglig man som skräms av vänstern. Jag orkade inte ens se färdigt videon.
Det är förmodligen anledningen till att ingen kommenterat den. Känns inte värd någon större uppmärksamhet.
 
Fast det är inte miljöfrågan som skrämmer bort människor från vänsterkanten, jag lovar.

De driver ganska extremt frågan om att göra samhället mer orättvist, att företagande är nödvändigt ont som måste motarbetas, att områden med ffa kvinnliga företagare måste försvinna och att vi ska lämna EU.

Där nånstans har du tappat de allra flesta.

Frågan om brist på miljöpolitik på riktigt, skulle jag säga gäller i stort sett allt i samhället inklusive klimatavtal osv. Det råkar jag kunna lite om. Min analys är att det har med generella problem med kapitalism(ens oförmåga att hantera sina externaliteter) samt bristerna hos en rätt allmänt omfattad liberalism som är formad av den förra. Och det handlar inte valet om.

Resten är vi helt enkelt inte eniga om. Huruvida v+mp+s förlorar röster på det du nämner, kvittar för min del. Jag röstar efter mitt omdöme, inte andras.
 
Ointressant på vilket sätt då? Är du inte intresserad av att ha koll på vad du röstar på?
Att man fortfarande på 80-talet kallade sig kommunister? Att Lars Ohly var "ledsen" för att Berlinmuren föll och att man för bara 10 år sedan ansåg att Venezuela var ett föredöme?
Men jag gör det enkelt för dig. Kolla 7.30 och framåt om vad V vill idag.
Skrev nyss ett inlägg, se där. Ointressant på så vis att historian är känd. Jag har självklart koll på det parti jag tänker rösta på, både historiskt och nutid.
 
Nu tittade jag på videon ändå. En youtuber, så fantastisk källa.
Han säger att videon ska handla om historia, nutid och framtid men pratar i princip bara om partiets historia. Och om Rebecka & Fiona, som om de är officiella talespersoner för V?
Historian är inte ny för mig. Han verkar mest vara en typisk borglig man som skräms av vänstern. Jag orkade inte ens se färdigt videon.
Det är förmodligen anledningen till att ingen kommenterat den. Känns inte värd någon större uppmärksamhet.

Så historian är bara intressant när det handlar om SD. När det gäller V är det bara - tja, historia?

Varje vettig person borde faktiskt skrämmas av vänstern. Att de får mer sympatier skrämmer mig exakt lika mycket som att SD får mer sympatier.
Men kommentera gärna det som han påstår att V vill istället för att bara säga att det är ointressant. Är det inte sant det som sägs eller?
 
Eller din egen okunskap kanske? Hur mycket kan du om V egentligen?
Har du kollat på videon jag länkade till? Gör gärna det och återkom sedan om hur härligt V och dess ideologi är.

Jag länkade den här videon i en annan tråd förut och konstigt nog var det ingen av V-anhängarna i tråden där som sa ett knyst. Det var tyst som i graven.

Tystnaden kanske beror på att man inte vill lägga energi på Henrik Jönsson... Hela hans utstrålning är "självutnämnd expert: Rationell man med Sunt Förnuft" så jag känner att jag inte kan relatera till något han postar.
 
Så historian är bara intressant när det handlar om SD. När det gäller V är det bara - tja, historia?

Varje vettig person borde faktiskt skrämmas av vänstern. Att de får mer sympatier skrämmer mig exakt lika mycket som att SD får mer sympatier.
Men kommentera gärna det som han påstår att V vill istället för att bara säga att det är ointressant. Är det inte sant det som sägs eller?
Men det är ju inte SDs historia som skrämmer. Det är deras aktuella politik!

Jag såg inte de sista minutrarna. När mer än halva videon endast ägnats åt historia och han dessutom fortsatte med historia även när han sade sig prata nutid så stängde jag av.
Så jag vet inte vad han anser om Vs politik. Jag vet dock själv vad V driver för politik och jag gar inga problem att stå bakom.
 
Ointressant på vilket sätt då? Är du inte intresserad av att ha koll på vad du röstar på?
Att man fortfarande på 80-talet kallade sig kommunister? Att Lars Ohly var "ledsen" för att Berlinmuren föll och att man för bara 10 år sedan ansåg att Venezuela var ett föredöme?
Men jag gör det enkelt för dig. Kolla 7.30 och framåt om vad V vill idag.
Men snälla du. Jag har hygglig koll på samtliga riksdagspartier. Och att inte känna till de stora ideologierna vore närmast tjänstefel i mitt fall.

Mot bakgrund av det fattar jag inte varför jag ska tjafsa om Stalin, Gulag och Berlinmuren med folk ur brunhögern.
 
Men det är ju inte SDs historia som skrämmer. Det är deras aktuella politik!

Jag såg inte de sista minutrarna. När mer än halva videon endast ägnats åt historia och han dessutom fortsatte med historia även när han sade sig prata nutid så stängde jag av.
Så jag vet inte vad han anser om Vs politik. Jag vet dock själv vad V driver för politik och jag gar inga problem att stå bakom.

Ja men precis. Det som skrämmer mig med V är inte deras historia (för det är ju historia - både när dte gäller V och SD) utan vad de vill nu och i framtiden. Där skrämmer både V och SD skiten ur mig.

Men dåså. Grattis till ditt val av parti. Jag utgår då ifrån att du inte har problem med kommunism som ideologi, våldsverkning (ändamålet helgar medlen), motarbetning av företagande, vurm för totalitära ideologier och strävan efter att införa planekonomi?
 
Men snälla du. Jag har hygglig koll på samtliga riksdagspartier. Och att inte känna till de stora ideologierna vore närmast tjänstefel i mitt fall.

Mot bakgrund av det fattar jag inte varför jag ska tjafsa om Stalin, Gulag och Berlinmuren med folk ur brunhögern.

Att bli kallad "brunhöger" av en kommunistvurmare. Wow. Jag säger bara wow. :up:
När argumenten tryter...
 
Eh va?
Jag kommenterade att han enbart presenterar sig med namn. För oss som värdesätter kontext och möjlighet att bedöma en persons kvalifikationer så är det liksom lite sådär.

Du kallade honom "en youtuber" ungefär som att han är en nobody. Det är han inte. Men det har ingen betydelse i sammanhanget.
 
Ja men precis. Det som skrämmer mig med V är inte deras historia (för det är ju historia - både när dte gäller V och SD) utan vad de vill nu och i framtiden. Där skrämmer både V och SD skiten ur mig.

Men dåså. Grattis till ditt val av parti. Jag utgår då ifrån att du inte har problem med kommunism som ideologi, våldsverkning (ändamålet helgar medlen), motarbetning av företagande, vurm för totalitära ideologier och strävan efter att införa planekonomi?
Tack:meh:

Och grattis själv till att sympatisera med kanten som inte bryr sig om att människorna håller på att förgöra både planeten och oss själva :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Färg
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp