Märkning på kläder

Midsommarblomster

Trådstartare
Det är mycket kring kläder just nu när hösten är igång. Hur märker ni barnens kläder? Vi har klisterlappar och de sitter ju utmärkt på större plagg, men på vantar strumpor och vissa skor ramlar de lätt av. Sitter stryklappar bättre? Vet inte om man orkar hålla på med det på alla strumpor dock 😅 Någon som testat stämpel?
 
Jag har märkt alla barnets kläder och grejer som är med på förskolan. 😄 Där det inte går att sätta klisterlappar har jag skrivit namn med en textilpenna.

Jag känner att vi behöver göra det också. Torkskåpet är ofta fullt av strumpor och vantar och jag vet inte ens själv vilka som är barnens, då en del är likadant.

Ibland finns det ju en korg med kläder utan namn i hallen, och bortsett från strumpor och vantar så känner vi ju igen barnens kläder. Men det är inte alltid vi hinner titta där eller ens vet om/var det finns en korg. Det kan ju vara lite stressigt vid hämtning och få med sig allt 😅 Så enklast såklart om allt har namn för då hittar det tillbaks till barnens hyllor förr eller senare.
 
Vi använder klisterlappar på kläder och skor, och även vantar och raggsockor. Tycker att de sitter ok ändå. Men absolut att man ibland får sätta dit nya lappar.

Strumpor märker vi inte, skulle aldrig orka. Vårt knep på förskolan när det gäller tunna vantar och strumpor är istället att ha dem i så knasiga färger som möjligt, de känns igen av personalen även utan märkning. Just nu har sonen vantar som är randiga i ceriserosa och orange, de är han ensam om :D

Med skolbarnen är det nästan mer hopplöst, om man nu öht får dem att ta på sig vantar :p
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
1 117
Senast: Zacci
·
Kläder & Bli fin Jag har rensat undan bland kläderna då och då under en längre tid, och garderoben är inte längre lika full, men jag kände att jag skulle...
Svar
14
· Visningar
1 795
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 963
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 456
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Adventskalendertråden 2024
  • Fejkljus
  • Sundsvall?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Det bästa med ”din” ras
  • Uppdateringstråd 30
  • Första hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp