Hur förbereder ni er för valet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och några svävar väl lite på målet i frågan. Iaf bland de borgerliga partierna. Jag lyckas inte helt lita på något av dem i sammanhanget, vilket ingår i min politiska depression.
Det bygger väl i så fall mer på din egen personliga inställning än på fakta.

Min egen syn är att jag inte tycker att det finns större oklarhet hos t.ex. C än hos S. Dvs inget som helst samarbete.
Avskyn mot SD är djupt rotad hos de flesta partier.
 
Kan någon uppdatera mig om vad herr Kristersson senast sagt om samarbete med SD? Jag litar på alla övriga partier på den punkten (borträknat KD, det vet jag inget om, jag har en tendens att alltid räkna bort KD)
 
Det bygger väl i så fall mer på din egen personliga inställning än på fakta.

Min egen syn är att jag inte tycker att det finns större oklarhet hos t.ex. C än hos S. Dvs inget som helst samarbete.
Avskyn mot SD är djupt rotad hos de flesta partier.
M och kd uppfattar jag som mest opålitliga i sammanhanget.
 
M och kd uppfattar jag som mest opålitliga i sammanhanget.
Så att" inte lita på något av dem" blir nu begränsat till hälften? Dvs M och Kd?

(för egen del är jag sedan typ förra århundradet djupt skeptisk till M samt högst frågande till KDs berättigande som parti....)
 
Jag är lika rädd för KD som SD. Och att dom funderar på samverkan är väl rätt så enkelt att klura ut.

Konservativa, tror på kärnfamiljen, inskränkning av kvinnans rättigheter, mot genuspedagogik med mera med mera:
Frikyrkligheten briljerar i sin bibeltolkning:
"I stort sett varenda kyrkoledare säger sig vilja stå på flyktingars sida, och kämpar för en generös flyktingpolitik. Vad säger du om det?
– Det kanske är dags att de börjar läsa Bibeln. Det står klart och tydligt att Gud satte landsgränser, det är något som Bibeln säger."

Citat ur denna artikel i tidningen Dagen: https://www.dagen.se/nyheter/runar-sogaard-haller-vackelsemote-med-jimmie-akesson-1.1186321
 
Så att" inte lita på något av dem" blir nu begränsat till hälften? Dvs M och Kd?

(för egen del är jag sedan typ förra århundradet djupt skeptisk till M samt högst frågande till KDs berättigande som parti....)
Mest opålitliga.

Både L och C uppfattar jag, i alla fall under nuvarande ledare, som mer oförutsägbara än direkt opålitliga.

Å andra sidan kände jag mig lugn i frågan på Reinfelts tid, map m.
 
Själv sympatiserar jag inte med M, och håller med om att de gjort en tydlig omsvängning mot en allt stramare flyktingpolitik som skiljer sig väldigt mycket från M:s hållning i frågan under Reinfeldt - MEN jag tänker ändå att vi måste gå på vad de faktiskt säger angående samarbete. Sen om en kallar det för samarbete när ett förslag går igenom därför att SD röstar på det, ja, då kan nog alla partier anklagas för att kunna tänka sig samarbete.

Det är mycket olyckligt att både S och M som jag ser det låter SD påverka inriktning i deras egen flyktingpolitik. Mycket olyckligt. De enda som med tydlighet håller fast vid sin egen linje är väl C och V i den frågan.
 
Själv sympatiserar jag inte med M, och håller med om att de gjort en tydlig omsvängning mot en allt stramare flyktingpolitik som skiljer sig väldigt mycket från M:s hållning i frågan under Reinfeldt - MEN jag tänker ändå att vi måste gå på vad de faktiskt säger angående samarbete. Sen om en kallar det för samarbete när ett förslag går igenom därför att SD röstar på det, ja, då kan nog alla partier anklagas för att kunna tänka sig samarbete.

Det är mycket olyckligt att både S och M som jag ser det låter SD påverka inriktning i deras egen flyktingpolitik. Mycket olyckligt. De enda som med tydlighet håller fast vid sin egen linje är väl C och V i den frågan.
Att rösta på samma förslag som sd räcker inte för att jag ska räkna det som samarbete. Det jag räknar är att göra upp om frågor, förhandla, stötta varandra systematiskt - och att regera ihop då. Det sista får vi ju tro att vi slipper se.
 
Att rösta på samma förslag som sd räcker inte för att jag ska räkna det som samarbete. Det jag räknar är att göra upp om frågor, förhandla, stötta varandra systematiskt - och att regera ihop då. Det sista får vi ju tro att vi slipper se.

Isåfall menar i alla fall jag att alla riksdagspartier (utom möjligen KD?) rätt tydligt har meddelat att samarbete med SD är uteslutet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskor
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp