Hur fixar man tonade rutor till bilen?

V

Vajja

Hallå=)

Om man vill skaffa tonade rutor till bilen, var fixar man det? Kan man köpa det var som helst och fixa eller är det svårare än så?

Noll koll, så glad för hjälp=)
 
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

vilken bilglasfirma som helst brukar kunna lösa det, ring och fråga imorgon!
 
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

det beror ju på vad du har för krav.. på biltema eller dylikt finns ju toningsfolie att limma på rutorna, hur bra det sitter vet jag inte.. och inget jag skulle göra.. snarare blir det glasfirma som får åtgärda det..
 
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

Det sitter kanon och det är inte så svårt men lite pilligt. Och så bör man ha provat att stripea något innan så man vet hur mkt tid man har att rätta och pressa ut luftbubblor :D
 
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

Tack för era svar! Bilglasfirma? Det måste ju bliett dyrt kalas? Åker verkligen alla till en sådan då de vill ha det på sina bilar? jag hade hoppats kunna fixa det hemma=/ Ni som gjort det hemma, är det lätt att misslyckas?
 
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

Det jag tipsade om monterar man själv hemma. Tror det skulle gå på runt 1500 för bagage och bakrutor!
 
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

Solarplexius är suveränt, vintertid kan man bara plocka bort det och vips ser man bättre ut genom bakrutan.
Filma en bil själv går men är jäkligt svårt att få bra;)
 
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

Jag skulle inte rekomendera att gör det själv om man vill få det bra.
Gjorde det på min fösta bil och det var inte lätt att slippa luftbubblor.

När jag skulle tona vår stora Chrysler så fick det bli firma i stället. Visst
kostade det sina tusenlappar tror det gick på nånstans 5-6000 på Chryslern men den har ju en del rutor. Volvon köpte jag ny och tittade på fabrikstonat men var inte nöjd då de inte var så mörka som jag vill ha så det blev glasfirman igen, minns doch inte vad det kostade dock.
 
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

Vi har haft det till två bilar och jag kan inte tänka mig annat. vi tar bort över vintern och sätter dit till sommaren igen.
 
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

Det går att göra hemma (jag har dock bara gjort det på bilar jag inte är så rädd om, dvs i 15000 kr klass bilar eller billigare)
Blir ju rätt surt om det blir fel på en sprillans ny bil för 250000:- ;)
Men tona inte framrutorna, blir du stoppad av polisen får du troligtvis plocka bort det direkt på plats el böter. Och jag råkade göra en för låg bård (framrutan) så jag fick lov att besigta om bilen :crazy: gör inte mitt misstag.
 
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

Okej, det låter ju inte så dumt när jag kollat upp det lite mer. 1500 är rätt okej pris. Men jag undrar: finns det bara en ton? Vill inte ha helt oigenomskinliga rutor, inte typ kolsvarta. Kan man välja ton?
Tack för era svar!
 
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

det går att byta till tonad ruta vid rutbyte pga stenskott.
 
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

Jag tonar mina bilar själv med toningsfilm från biltema. det tar tid och kräver yålamod men är inte svårt. eller jo - på vissa bilar r det jävligt svårt. Ju rakare riyor desto lättare, hamla volvo hör man på en timme eller två.
lämnar du i så får du räkna på mellan 4000 - 6000 kr.
solar plexus är bra men du kan inte veva ner bakrutorna nr de är minterade - kan vara bra att veta...

Tonar du själv så kom ihåg att framruta och främre sidorutor inte är lagligt att tona - dyra böter och ev ombesiktning om polisen ser det... Tona själv är klart billigast - 200 - 300 kr
 
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

Tror inte man kan välja ton, men de verkar inte vara så extremt mörka heller!
 
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

Okej, att de inte går att veva ner var ju lite trist. Trist också att det är lite knivigt att göra själv (med ett bra resultat).
Men, nu vet jag alternativen, så tack alla! Får se vad det blir!
=)
 
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

Tror inte man kan välja ton, men de verkar inte vara så extremt mörka heller!

Fast kan man inte det? Jag har för mig att man kan välja ton, men är verkligen inte säker.
Att de inte skulle vara extremt mörka, där tycker jag nog att du har fel, jag tycker att mina föräldrars bil är väldigt mörk, tack vare S.P.
 
Sv: Hur fixar man tonade rutor till bilen?

Solar Plexius är SUVERÄNT! :D De finns bara i en "färg", men jag tycker inte att det är ett problem.

Jag har haft det i alla tre bilar jag ägt och förstår inte dem som lägger dyra pengar på att sätta solfilm direkt på rutan. För att det skall bli riktigt bra bör det göras av proffs = MYCKET dyrare än Solar Plexius!

Vi köpte till Volvon i sommar tror det gick på 1500.- för både "bagage" och sidodörrarna bak!

/Swat
 

Liknande trådar

Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 363
Senast: NilHe
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 247
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
36 153
Senast: Mineur
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp