Hur fixa manen !?

JasMiin

Trådstartare
Hej!:confused:
Hur ska jag göra, behöver alla tips jag kan få!! Vill också att min häst ska ha en fin välvårdad RAK man. Gäller ett halvblod om det spelar roll. Men den är alltid krullig, ser ut som att han haft knoppar man precis tagit ut. Även om jag ALDRIG knoppat hans man !! Finns det medel jag bör spraya med, kamma? Ingenting tycks hjälpa. Kan ju liksom inte platta hans man med plattång :meh: HJÄLP !!

svara bara med seriösa inlägg....

Rakpermanenta? :D
Skämt åsido så är det nog svårt att göra manen rak "på heltid". Hästar har, precis som människor, lite olika hårtyper.
Men vill du åtgärda "problemet" just för att det är ett problem när du t.ex ska knoppa eller för att du tycker att det är fult?
Om det är det förstnämnda så löser du det enkelt med att blöta manen eller använda hårvax när du knoppar :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 606
Senast: Pratsch
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 089
Senast: Hedinn
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
11 298
Senast: TinyWiny
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 672
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka