Hur firar ni idag?

Tanken i sig är ju god, men jag tycker att det borde propageras mer för menskoppar än skattefria tamponger och bindor.

Jag missade firandet men jag hade firat med att läsa Liv Strömqvists senaste bok. Det måste varit roligare när mensen ansågs som helig!

Det är inte alla som kan/vill använda menskopp, eller tampong heller för den delen.
Nej, men det är ändå bättre att pusha det som ett bättre miljöval, bättre ekonomiskt val och mer praktiskt val även om andra tillverkare vill det inte nämns alls. Det är ju även ett mer hygiensk och hälsosamt val än tampong, för de som kan ha det.

Jag anser nog inte att den här typen av dagar är till för att "fira" utan snarare för att sprida kunskap. Tex kunskap om att mens är en av anledningarna till att flickor inte går i skola i vissa länder. De har helt enkelt inte möjlighet att ta hand om sin mens och gå i skola. Här har jag däremot förstått att menskopp är ett alternativ som kan hjälpa eftersom de inte alltid behöver tömmas någon gång under skoldagen utan mensen kan skötas hemma.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 549
Senast: Twihard
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 429
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 247
Fritid Hipp Hipp Hurra @Monstermom - det är din dag idag!!!! :bump::banana::bump::banana: Huuuur ska du fira den?? :D:p
Svar
4
· Visningar
698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka