Hur fästa sidepull?

anhe

Trådstartare
Var inne i hästsportaffären idag och hittade ett sidepull bland travgrejorna, men expediten visste inte hur man brukar sätta fast grejorna tillsammans med bett, eftersom man måste ha bett när man kör enligt reglementet. Tydligen så används det i alla fall.

Är det någon som använder sidepull, och hur anordnar man allt så att det även går att ha bett?

hmm, har aldrig sett eller hört talas om nån som kört med sidepull??? :confused:
Det borde väl på nåt sätt gå att fästa bettet i ringarna där man fäster tömmarna, ev bara med tömmarna? :o

Nej jag hade heller aldrig hört talas om det förrän dom sa det i affären.

Jag tänkte att om man fäster ihop bettet med sidepullet så borde ju bettet verka innan sidepullet, och det är väl inte det man vill uppnå med ett sidepull. Antar att man i så fall bara vill att bettet ska verka ifall sidepullet går sönder.

jaa... :crazy:
hmm, funderar och funderar... Kan man inte sätta ett stigbettsträns under och fästa bettet i det, då sidepullringarna sitter ganska långt "bak" så kanske det kan funka om man sätter tömmarna tillsammans??? :confused: eller kanske en deltatygel? nää, har ingen aning! Vad var det för affär? har dom nån koll på trav?

Är det verkligen tillåten utrustning?Om jag inte minns fel så är då hackamore förbjuden :confused:
Lines,blir senil om man vänder på det.

hackamore är förbjudet, det är bettlöst och hävstång i "fel riktning". Har svårt att tänka mig att det här skulle vara godkänt att tävla med? Xylofoniagrimma (är det väl det heter?) är väl det bästa alternativet då (finns det fler "halvt bettlösa" som är godkända?)

Ohhh ja, man kan verkligen säga att dom har koll på trav i den butiken. Det var ingen av dom som använde sidepull, men dom hade sålt massvis av dom, just för travändamål. Om dom används i tävling eller inte vet jag inte, men det borde väl vara tillåtet så länge man har tömmarna fästa i ett bett också.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 913
Senast: Svartkatt
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
800
Senast: Angel
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.