Hur fästa klematis

Empalie

Trådstartare
Jag ha en nyplanterad klematis summer snow som verkligen tagit fart mot en ladugårdsvägg. Men nu när det har blåst har fästena den "gjort själv" lossnat och jag måste göra något typ av stöd. Finns det något jag kan fästa i väggen som hjälper den att klättra mot väggen. Typ små klamrar eller något?
 
Jag ha en nyplanterad klematis summer snow som verkligen tagit fart mot en ladugårdsvägg. Men nu när det har blåst har fästena den "gjort själv" lossnat och jag måste göra något typ av stöd. Finns det något jag kan fästa i väggen som hjälper den att klättra mot väggen. Typ små klamrar eller något?
Spalje?
 
Jag ha en nyplanterad klematis summer snow som verkligen tagit fart mot en ladugårdsvägg. Men nu när det har blåst har fästena den "gjort själv" lossnat och jag måste göra något typ av stöd. Finns det något jag kan fästa i väggen som hjälper den att klättra mot väggen. Typ små klamrar eller något?
Spaljé av armeringsnät kanske passar fint mot ladugårdsväggen?
 
Jag ha en nyplanterad klematis summer snow som verkligen tagit fart mot en ladugårdsvägg. Men nu när det har blåst har fästena den "gjort själv" lossnat och jag måste göra något typ av stöd. Finns det något jag kan fästa i väggen som hjälper den att klättra mot väggen. Typ små klamrar eller något?
Inga små klamrar tämjer en Summer snow! Den behöver en ordentlig spaljé av något slag., och även med en spaljé är den helvild.
 
Visserligen inte en summer snow (som ju är rätt vild som nämnts) men jag fäster upp andra typer av klematis och även klätterrosor med krampor/märlor.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
Hemmet Ja, min trogna inbyggda diskmaskin har hoppat loss. Det är "fästena" upptill (antivältgrejer) som verkar ha gått av men orsaken kan vara...
Svar
4
· Visningar
474
Senast: NilHe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 750
Senast: Whoever
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 740
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp