Hur får ni ihop ekonomin?

Lajke

Trådstartare
(Flytta gärna om den ligger galet)

Som icke-hästägare är jag verkligen nyfiken, hur får ni ihop ekonomin? Vad jobbar ni med som ger tillräckligt med pengar för både pengar och tid till häst? Har ni någon som hjälper till? Självklart är min dröm egen häst, men även sen när jag är färdigutbildad och får jobb känns det som att det borde vara iprincip omöjligt att få ihop både tid och pengar - så hur gör ni? :) Vad lägger ni allra mest pengar på i månaden - stallhyra, foder?

Jag är bara nyfiken, så skriv gärna om din egen situtation :D
 
Sv: Hur får ni ihop ekonomin?

Prioriteringar vad gäller allt.
Jag shoppar nästan ingenting, går typ aldrig på bio eller krogen.
Äter ute till aw priser.
Åker sällan utomlands men jag resonerar som så att jag hellre har kul med min häst 365dagar om året än har kul 14 dagar på semester....
Valt en billig stallplats som har det mesta jag vill ha i ett bra stall.
Jag har en häst som är billig i drift och rasen är generellt frisk så den är billig att försäkra.
Utrustning köper jag få saker av kvalité istället för mängder av kvantitet.
Då går det bra :-)
 
Sv: Hur får ni ihop ekonomin?

Jag är journalist och jobbar natt, får ut strax över efter skatt 20. Har två hästar, stor bil som slukar massa soppa men bor billigt. Shoppar ytterst lite till mig själv hästarna får väl ett och annat, men nu har de så mycket att det inte behövs så mkt mer, blir max nån hundrig i månaden. Billig plats på lösdrift men då är det tex inte uppvärmd sadelkammare ell. tillgång till något stall. (Sjukboxar finns). Dyrast för min del är stallhyra 2300 i mån (allt foder ingår)och skoning ca 2000 vv månad. Försäkringar ca 400 mån. Sen är det ju lite måstekostnader som flugmedel och apoteksgrejer.
 
Sv: Hur får ni ihop ekonomin?