Lång betyder inte automatiskt tjock heller. Min förra fick svans som släpade i marken om man lät den vara. Men oavsett längd och skötsel så hade hon penselsvans, dvs tunnare längst ner.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet att det finns vissa (ridtravarmänniskor) som sparar ut så att den blir lång, typ till bogen. Men då är den oftast (alltid?) väldigt tunn, och det tycker inte jag är fint. Hon har tjock man, svans pannlugg, men jag försöker få längre svansVarmblodtravare är ju inte direkt kända för lång man och svans. Finns vissa raser som knappt har svans alls.
Den ser ju fin ut, tycker inte den är speciellt tunn nedtill.Visa bifogad fil 51336Dålig bild men här ser man lite
Testar att ta med fingrarna och rotborste, med pälsglans och hoppas att det blir bättre. Dem andra hästarna vi/ jag har har mycket jämnare svans, visserligen bara shettisarna som har tjockare. Shettisarnas svansar kan man behandla hur man vill och de är fortfarande lika tjocka, haflingern och fullblodet har ganska lika svansar men Dream tillhör en annan kategoriDen ser ju fin ut, tycker inte den är speciellt tunn nedtill.
Jag tror det är som med människohår, det växer nya strån uppifrån som gör att den ser tjockare ut upptill, samtidigt slits de längsta stråna och blir glesare.
Prova ta med fingrarna istället för borste.