S
safina
Jag är en 27 årig tjej som har hållt på med ridsport i 2 år. Jag köpte mitt D ponny sto för 3 månader sen. Hon är 142 cm och 13 år. Hon är jättesnall och så. Men det har inte blivit så mkt uteritter som jag velat, då hon vägrar gå. Då jag fått henne att gå så börjar kampen med att hon vill vända och jag lyckas vända henne men efter ett tag så har hon betsämt sig för att gå hem, då får jag knappt stopp på henne. Hon börjar slänga med huvudet och jag blir då extremt osäker. Vill ju BARA hoppa av och knappt det går ju. Då vi inte haft ngn dragbil så har jag inte kunnat ha med henne i ridhuset så mkt men nu ska v köpa en ny dragbil och har då tänkt åka till ridhuset 3 ggr i veckan. Jag behöver nog vinna hennes förtroende och tillit och det gör man väl bra genom dressyren? har haft med henne en gång till ridskolan och det gick jättebra.
Har fått veta att hon blivit illa behandlad innan så hon var huvudskygg och är det mot andra men med mig går det mkt bättre. Dock är hon svår att få ut ur hagen själv om man t ex ska promenera eller rida henne. Hon vägrar röra sig ur fläcken.
jag är ju en rookie och är ju lite fegare som ryttare och det gör ju inte saken bättre
Vad ska jag göra?? tacksam för alla svar
Har fått veta att hon blivit illa behandlad innan så hon var huvudskygg och är det mot andra men med mig går det mkt bättre. Dock är hon svår att få ut ur hagen själv om man t ex ska promenera eller rida henne. Hon vägrar röra sig ur fläcken.
jag är ju en rookie och är ju lite fegare som ryttare och det gör ju inte saken bättre
Vad ska jag göra?? tacksam för alla svar