Hur fan tänker folk???

MikaTela

Trådstartare
Igår kväll precis när det börjat mörkna låg jag på en mindre asfaltväg.
Plötsligt ser jag rörelse vid vägkanten. Släpper gasen och kollar en extra gång och ser nu två mörkt klädda människor.
Jag bromsar ner och håller ut så gott jag kan, när jag är nästan precis vid människorna släpper en av dom ut sina ena hund i vägen så den far ut mot bilen. :eek:

Hur fan tänker man när man låter sin hund, som bevisligen gillar att flyga efter bilar, springa med så löst koppel att den kan springa ut i vägen?
Hundarna var en tax och troligen en drever.
Och människorna bara blängde surt på mig trots att jag som bilist saktade ner under laglig hastighet och höll ut så mycket jag klarade av för att ge dom som gångtrafikanter tryggt säkerhetsutrymme.

Jag kan acceptera att människor struntar i att ha reflex på sig, deras val. Men låta hundarna vara utan reflex, gömma dom i högt gräs och sen släppa ut dom på vägen när bilen passerar.

Jag satt bara och gapade resterande mil hem. :eek:

Sv: Hur fan tänker folk???

:crazy: Att du inte stannade och frågade vad de höll på med...

Igår kväll precis när det börjat mörkna låg jag på en mindre asfaltväg.

Fick läsa detta flera ggr innan jag forsatte läsa. Tänkte att vad sjutton ligger hon på en asfaltsväg för :D

Senast ändrad:

Ja du jag frågar mig själv det också. Men jag blev så chockad när den kopplade hunden for mot bilen. :crazy:

Många tänker inte på att mörker på sommaren faktiskt är lika mörkt som det mörker som är på vintern... "Sommar = ljust och inga reflexer behövs någonsin" verkar människor tro.
Förstår att du blev chockad.

Själv har man reflexhalsband på hunden vid alla promenader - oavsett tidpunkt på dygnet. :)

Det mesta jag blev chockad över var att dom släppte ut hundarna på vägen! :eek:

Den sista idioten är inte född än,tyvärr och som det ser ut hittills så lär det dröja.

Liknande trådar

Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 761
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Tråd för allmän diskussion samt en fråga. Den här hösten har man kunnat läsa om trafikolycka efter trafikolycka där hästar och ryttare...
2
Svar
26
· Visningar
3 276
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag har grubblat hela dagen på detta. Vill ventilera mig, men känns som om detta jag kommer skriva kommer låta ganska...Ljugit! MEN, jag...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 735
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka