Funkar så länge bilen har fungerande bromsar och en uppmärksam chaufför som inte är drogpåverkad. Skulle inte utsätta min häst för det testet.Jag brukar också rida ut mitt i vägen, har funkat varje gång, dvs bilisterna saktar ner!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funkar så länge bilen har fungerande bromsar och en uppmärksam chaufför som inte är drogpåverkad. Skulle inte utsätta min häst för det testet.Jag brukar också rida ut mitt i vägen, har funkat varje gång, dvs bilisterna saktar ner!
Och sålänge föraren inte pillar på något annat/tappar fokus på vägen av annan orsak.Funkar så länge bilen har fungerande bromsar och en uppmärksam chaufför som inte är drogpåverkad. Skulle inte utsätta min häst för det testet.
Är föraren något av det så är jag inte i mindre fara för att jag håller mig på höger sida vägen än i mitten utan jag får ta mig över diket ut i skogen, här är vägen smal så går två brevid varandra kommer ingen bil förbiFunkar så länge bilen har fungerande bromsar och en uppmärksam chaufför som inte är drogpåverkad. Skulle inte utsätta min häst för det testet.
Jag måste erkänna att det där känns väldigt riskabelt, beroende på vad det är för fordon så lär det nog tyvärr va ryttaren/hästen som kommer få ondast vid en eventuell krock. Skulle aldrig våga chansa med tanke på hur lite folk ser på vägarna idag, de ser ju inte ens ett vägarbete eller olyckor, där det är massor av blinkade lampor, hur ska de då se en häst?Jag brukar också rida ut mitt i vägen, har funkat varje gång, dvs bilisterna saktar ner!
Jag har också ridit ut mitt i vägen ibland, men det handlar ju inte om att jag ridit ut framför näsan på bilisterna. Mer att jag hört och sett bilen en bra bit bort, ridit ut en bit i mitten för att markera att jag vill att bilen ska ta det lugnt, och sen ridit in till vägrenen igen. Varit inne vid vägrenen i god tid innan bilen har närmat sig oss. Det handlar alltså om kanske 10 sekunders skrittande en bit innanför vägrenen.
Och precis som alla andra har jag gjort detta för min och min häst säkerhet (och min ridgrupps säkerhet när det varit med elever) och inget annat. Alla har vi olika metoder!
Har funkat varje gång för mig också! Bilarna har 100% av gångerna saktat ner, kört försiktigt förbi och allt har gått bra och jag har kunnat vinka glatt som tack.