Hur dum är man? Hjääälp!

Poisonous

Trådstartare
Mitt handfat, jag fick för mig av någon anledning att försöka fixa stoppet som varit i det typ.. flera veckor nu.
Vattnet rinner undan jättelångsamt.
Så jag tog lös den där saken där nere på röret och ut kom en massa mysiga saker.
Så jag spolade vatten rakt igenom och de funkade. Nice, på med locket igen o spolade vatten. Stopp.

Vafaaan!?
Stått o pillat o grejat o försökt nu men de gåår inte. Vad gör man?

Sv: Hur dum är man? Hjääälp!

Har du tömt själva vattenkoppen och kollat i vattenlåset? Det vill säga sjävla röret som försvinner in i väggen eller vad det gör.
Det rinner inte utanför eller så?

Vattenkoppen tror jag de var jag tömde nu, där de var en massa mysigt gojs.
Näe, ingenting som rinner utanför.
För jag försökte nå. Röret som går rakt ned från handfatet, det går ju ett rör ifrån det mot väggen, och jag försökte nå upp dit o kolla om något satt fast men jag når inte.

Det ska ju inte vara något i röret som går ifrån vattenkoppen, dvs den som hänger under handfatet (oftast).
Hälla några liter kokande vatten ner i handfatet kan ju lösa upp lite fett och så, och sen finns det väl andra specialgrejer att hålla på med, kommer inte ihåg namnet.. Kaustiksoda? Nää.

Haha näe, men de va lite allt möjligt där. Jag tror inte det blivit rensat på ja.. inte dom närmast förgående månaderna.
Okej, jag ska prova. Tack :)

jag brukar köra kaustiksoda på det mesta som är stopp i :p
dock har jag aldrig gjort några större utsvävningar som rörmokare som du har gjort haha, men testa kör ståltråd i det där röret du pratar om? gör som en tjockare "remsa" av ståltråden :)

Kan man hälla kaustiksoda i där vattnet rinner ner i badkaret också?

jag brukar köra kaustiksoda på det mesta som är stopp i :p
dock har jag aldrig gjort några större utsvävningar som rörmokare som du har gjort haha, men testa kör ståltråd i det där röret du pratar om? gör som en tjockare "remsa" av ståltråden :)

Kan man hälla kaustiksoda i där vattnet rinner ner i badkaret också?

:eek::eek: Kaustiksoda!? Nåt sånt har jag då aldrig haft hemma! :eek: Dagens ungdomar... *rulla med ögonen*

Husmorstips: Skruva bort duschmunstycket och spola med högt tryck i stället! (OBS! Slarva inte bort den lilla packningen. :crazy: ) Bakpulver eller samarin kan oxå funka, fräsigt som f-n. :D
Tvättställets vattenlås brukar jag rensa med en gammal tandborste om det blir stopp.

He he ...samma gamla husmoderstips kör jag med också ;) Duchslangen är ju bara super vid stopp...brukar lösa det mesta med lite tålamod. Tandborste kör jag med också.

Det ska ju inte vara något i röret som går ifrån vattenkoppen, dvs den som hänger under handfatet (oftast).
Hälla några liter kokande vatten ner i handfatet kan ju lösa upp lite fett och så, och sen finns det väl andra specialgrejer att hålla på med, kommer inte ihåg namnet.. Kaustiksoda? Nää.

Ingen kaustiksoda i rören! Det är ett gammalt och förfärligt dåligt sätt att lösa proppar. Häller du kaustiksoda i ett plaströr så smälter det, dessutom... Biologisk propplösare eller så sitter stoppet längre in, då behöver du antingen ringa vicevärden eller motsvarande för att de ska komma in och fixa det.

Försökte oxå fixa stoppet i mitt handfat häromdagen, men det gick icke...kunde inte få loss den där saken...men pappa hade iaf bestämt sig för att komma och fixa det samma kväll och det gjrode han.

Det gick inte ens att borsta tänderna för vattnet rann undan rekordsakta, uppe vid det där hålet på nolltid. :crazy:

Nu funkar det dock bra igen, än så länge då... Men det kom oxå ut en del mysiga saker ur det...

Ingen kaustiksoda i rören! Det är ett gammalt och förfärligt dåligt sätt att lösa proppar. Häller du kaustiksoda i ett plaströr så smälter det, dessutom... Biologisk propplösare eller så sitter stoppet längre in, då behöver du antingen ringa vicevärden eller motsvarande för att de ska komma in och fixa det.

Ja, jag pratade med en rörmokare någon gång på tiden Hedenhös när jag bodde kvar inne i stan och de var och rensade mitt köksavlopp.

Han sa att det SÄMSTA man kunde använda var kaustiksoda eller propplösare, det förstör som sagt rören och ofta tar man för mycket och så blir det bara mer proppar istället. Det kan till och med bli som sten av själva propplösaren om det blir en klump. Det hade nämligen hänt i mitt rör, så han fick knappt bort något. Det fick förbli rätt dålig genomströmning där.

Sitter det längre in än man kan nå tyckte han att man alltid ska ringa efter rörmokare/värd istället för att tippa några kemikalier i rören.

Ja, jag pratade med en rörmokare någon gång på tiden Hedenhös när jag bodde kvar inne i stan och de var och rensade mitt köksavlopp.

Han sa att det SÄMSTA man kunde använda var kaustiksoda eller propplösare, det förstör som sagt rören och ofta tar man för mycket och så blir det bara mer proppar istället. Det kan till och med bli som sten av själva propplösaren om det blir en klump. Det hade nämligen hänt i mitt rör, så han fick knappt bort något. Det fick förbli rätt dålig genomströmning där.

Sitter det längre in än man kan nå tyckte han att man alltid ska ringa efter rörmokare/värd istället för att tippa några kemikalier i rören.

Jag har nästintill hålfobi :o och klarar inte av att skruva isär vattenlås och liknande avlopp. Använder en propplösare i geleform, man häller i den utan att tömma ur nått vatten. Kanonbra!

*kl*

jag har också haft problem med stopp i handfatet. Skruvade loss o gjorde rent vattenlås o så, men de rinner fortfarande dåligt :(
jag har upplevt att stoppet kom efter ja började använda listerin (den lila), är den nån annan som upplevt att den skapat stopp?:S Den som runnit ur flaskan o hamnat på kanten kan man ju ser hur de har stelnat, tänkte om de kan hända samma sak i avloppet o att de till slut proppar till?

Liknande trådar

Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
2 205
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 669
Senast: Calmiche
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 876
Senast: nickan1
·
Äldre Mitt liv är just nu lite av en norénpjäs och det senaste tillskottet på min nöjeshimmel är ett stopp i köksavloppet. "Äh, lätt fixat!"...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
10 975
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar