Kaustiksodaexpertis efterlyses!

Sv: Kaustiksodaexpertis efterlyses!

Eller hur och tack! Ja, hade jag inte ringt exet hade jag inte kunnat lösa den antagligen, det var en egen spark i röven att ringa honom. ;)

Ah, bra drag! Ring exet varje gång du har problem- och lös det själv och ring och säg att du fixade det själv! Är det så man gör kanske :D

Ah, bra drag! Ring exet varje gång du har problem- och lös det själv och ring och säg att du fixade det själv! Är det så man gör kanske :D

Det värsta är att det skulle vara förödmjukelse varje gång. Men victory är ju alltid bra plåster på sånt. :D

Ja, fast nu behöver du inte spotta I/på glaset...;)

Hehe, gammalt slitet dykarskämt. :) Fast jag fick faktiskt problem, masken var dammig och när jag sköljde den så stannade jag till - man kan ju inte torka en mask, det sitter liksom i ryggmärgen att det är inte så man gör. :D

Grattis till löst propp!!

men zinken? På engelska heter det väl sink? och på svenska ho? (diskho) Eller är jag ute och cyklar nu?

Jag är vansinnigt språkförvirrad och anemisk, my bad. det blev en svengelsk hittepåvariant. Ho, sink, jag memorerar!

Sink, sank, sunkit (sjunkit)??? Kanske nåt att starta en tråd om, vem vet? :D

Apropå sjunkit, besökte du nåt vrak under din aktiva tid som dykare? Alltid lika intressant att besöka ställen där tiden stannat iom. att "botten är nådd" tycker jag. :)

Jag är MSD/RD-EFR, men det är knappast relevant för den här tråden.

Eller hur och tack! Ja, hade jag inte ringt exet hade jag inte kunnat lösa den antagligen, det var en egen spark i röven att ringa honom. ;)

Nu kanske det räcker med tanken "ska jag behöva ringa exet! NEJ det ska jag :rage: inte behöva!" nästa gång för att komma in i rätt (kommer inte på ordet) mode? moud? jävlar-anamma :sneaky:

Jag är MSD/RD-EFR, men det är knappast relevant för den här tråden.

Ämnet i denna tråden är väl löst så då kan man väl alltid spinna vidare ;)

Spara på miljön, återanvänd en startad tråd :D

Härligt att det löste ;) sig utan extern hjälp :D

Fast jag måste medge att jag fnissade vid bilden jag fick i huvudet av honung, iförd dykarmundering, attackera en ho med en skruvmejsel och hett vatten :rofl:

Grattis, du har gjort det massor av människor gjort före dig och jag fattar inte varför det inte står på burkarna att sodan-propplösaren ska lösas först i hett vatten och sen hällas ner i avloppet.

Fast de burkar jag läst på har det stått att man ska använda LITE soda och hett vatten och varva, och att det kan bli proppar om man gör fel!

Fast jag måste medge att jag fnissade vid bilden jag fick i huvudet av honung, iförd dykarmundering, attackera en ho med en skruvmejsel och hett vatten :rofl:

Jag med!!!! Fast sen surnade jag till undrade var tusan filmen finns???:mad: För visst skulle hon filma det???:cautious:

Man kan säga sink, ho, vask, allt funkar. Inte zink däremot, zink är ett grundämne.
Fast sinken kan vara gjord av zink.

Nu kanske det räcker med tanken "ska jag behöva ringa exet! NEJ det ska jag :rage: inte behöva!" nästa gång för att komma in i rätt (kommer inte på ordet) mode? moud? jävlar-anamma :sneaky:

Ämnet i denna tråden är väl löst så då kan man väl alltid spinna vidare ;)

Spara på miljön, återanvänd en startad tråd :D

Jöpp, jag känner att jag gick segrande ur detta trots allt, han hade inte i sin vildaste fantasi föreställt sig att jag skulle lösa proppen själv. :D

En rövardiskussion om dykning med somliga är jag glad för att slippa, men be my guests! :)

Ok, visualisering: klädd i stödstrumpor och hellång morgonrock ( skyddsklädsel!) med pälshuva och med en handduk virad över huvudet eftersom jag hade duschat och en sån här minus smådelar av den.

scubapro-full-face-mask.jpg

Det var väl inte den vackraste synen man kan se då.

Jag med!!!! Fast sen surnade jag till undrade var tusan filmen finns???:mad: För visst skulle hon filma det???:cautious:

Jamen eller hur?! Svika Buke på det viset är inte snällt! :mad:

:p

Nähäni flickor, den filmen fanns inte ens på planeringsstadiet! Jag fick stänk av kaustikblandat vatten på min nya fina telefon igår så nooooo. Den är ärrad för livet och den kommer aldrig att användas under så riskfyllda uppdrag igen! :(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka