Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon gång i framtiden kankse jag vill tavalpar på min tik och då vill jag itne utsätta henne för spruta.
Jag tyckte dessvärre att du inte alls redde ut begreppen Är du medlem i SSK (Svenska Sennenhundklubben) eller SKK (Svenska Kennelklubben)? Är du inte medlem i Svenska kennelklubben och inte är uppfödare, då har den inget att göra med saken alls. Den tjuvparade Entlebuchertiken är "reggad som blandras" skriver du... eeh? Är det en Entlebucher eller inte??Nu ska vi reda ut begreppen.
Jag är medlem i SSk iom att JAG köpte en rasren Bernertik i somras.
Min man står som ägare till vår Entlebucher sennen som nu är tjuvparad -hon är reggad som blandras
Vår 3e tik är jag reggad som ägare till då hon är uppväxt hos oss, min brors tik blev tjuvparad av en Berner hane= vi sparade en valp .
Varför ringa SSK??? Vad har de med detta att göra egentligen. Jag är bara medlem för att det ingick när vi köpte valpen, inte för att jag stödjer SSK.
Jag tyckte dessvärre att du inte alls redde ut begreppen Är du medlem i SSK (Svenska Sennenhundklubben) eller SKK (Svenska Kennelklubben)? Är du inte medlem i Svenska kennelklubben och inte är uppfödare, då har den inget att göra med saken alls. Den tjuvparade Entlebuchertiken är "reggad som blandras" skriver du... eeh? Är det en Entlebucher eller inte??
Men helt ärligt.
Vad är det som är så jäkla besvärligt med att ringa till SKK och berätta hur läget är ?
EXEMPEL: Om maken avlar på sin oreggade blandras, och det blir anmält till SKK (han är inte medlem) så kan jag få "skit" för det, eftersom man som SKK-medlem och uppfödare inte ska stödja blandrasavel, vilket man som maka/make gör om ens partner föder upp blandrasvalpar, eller hur??
Jag tyckte dessvärre att du inte alls redde ut begreppen Är du medlem i SSK (Svenska Sennenhundklubben) eller SKK (Svenska Kennelklubben)? Är du inte medlem i Svenska kennelklubben och inte är uppfödare, då har den inget att göra med saken alls. Den tjuvparade Entlebuchertiken är "reggad som blandras" skriver du... eeh? Är det en Entlebucher eller inte??
men ursäkta mig, komma här å vara så där jävla otrevlig!! vad har jag gjort dig egentligen??? jag skrev bara vilken hund hon berättat att hon ägde - då folk tyckte det lät konstigt att hon ägde tiken och sen mannen - men jag förklarade att hon hade flera hundar. sen skiter jag fullständigt om hon ringer till SKK eller inte. lugna dig..
Sen undrar jag vad det är för storts elak människa som skulle anmäla en SKK-medlem för blandrasavel? Varför gör man en sådan grej? Bara för att vara elak??
Så bara för att det förekommer gör att det är moraliskt rätt mot ens medmänniskor??Det förekommer
Sen undrar jag vad det är för storts elak människa som skulle anmäla en SKK-medlem för blandrasavel? Varför gör man en sådan grej? Bara för att vara elak??
Jag hoppas verkligen att alla människor har ett bättre samvete än att hålla på med angiveri på hög nivå.
Tacka vet jag när vi är så långt från Nazi-Tyskland som vi kan vara - nej tack till angiveri!!
Jag tycker definitivt att man kan göra den jämförelsen! Det handlar om att organisationen (SKK) känner sej maktlös inför att inte ha kontroll på alla hundägare i hela Sverige och därför sätter de upp regler och uppmanar människor till att genom angiveri anmäla vissa medlemmar de tycker inte håller måttet!Tycker inte att man kan jämföra nazityskland med att anmäla oseriösa blandrasuppfödare till den klubb som värnar om renraser, när de uppenbart bryter mot de regler som de accepterat genom att vara medlem!
SKK ska sköta registreringen av renrasiga hundar! Det är deras jobb. Resterande ska de faktiskt skita i!!