Hur delar ni upp föräldraledigheten?

Sv: Hur delar ni upp föräldraledigheten?

Om jag förstår dig rätt är det en kombination; dina besvär efter grav gör att du inte skulle klara ditt jobb (?), men eftersom du dessutom inte vill återgå dit så är du hemma en längre tid pga detta.

Mkt riktigt, men vantrivs gör jag inte, jag älskar mina arbetskamrater och allt är jätte bra men jobbet är för tungt och för långa dagar. Därför söker jag nu lite andra enklare jobb med bättre arbetstider.

Min sambo har full förståelse över att jag vill vara hemma länge, och han har bättre arbetstider än mig och träffar därför Rasmus mer än om jag skulle jobba.
Och eftersom sambon nu tjänar mer än mig kan jag ta ut ännu färre dagar, jag planerar som sagt att vara hemma i 14 månader, men det lutar väl åt att jag börjar jobba några timmar när han blir 1 år för att inte få nollad SGI. Och sen är det sambons tur att ta ut alla dagar som är kvar, i dagsläget räcker det åt 4 månader om jag inte tar ut färre dagar än jag gör idag, vilket jag kommer börja göra nästa månad.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 423
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 440
Senast: Queen
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 940
Senast: Elendil
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 287
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Shettistråden del II
  • Halmpris 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp