Hur börjar missfall?

S

saltahajen

Jag är inte långt gången i min graviditet (ca v 6) i går började jag blöda :(

Till saken hör att jag tidigare haft ett missfall innan min son blev till. Jag tror jag förträngt detta då jag nu när jag började blöda inte minns hur mitt missfall startade! Jag tror att jag hade otroligt ont i rygg/mage och sedan kom en otrolig smärta och blödningar. Undrar därför hur stratade era missfall?

Nu kan detta självklart också vara en helt vanlig blödning bara då jag inte har ont. Tyckte det kom mycket blod men vet inte om jag inbildar mig att det kom mer än det gjorde :) Kom också efter att ha haft sex så...

Man blir så klart orolig när man "genomlidit" detta tidigare och vill inte vara med om det igen! Så hur började missfall för er? Många som haft helt normala blödningar?

:bow:

Sv: Hur börjar missfall?

Mitt missfall kom inte med nagra blodningar alls utan konstaterades pa vul och sedan var jag tvungen att gora en skrapning eftersom kroppen inte gjorde sig av med det utan fortsatte tro att den var gravid. Detta konstaterades i v.6-7 och skrapningen gjordes i v.9.

Under min fullfoljda graviditet (tvillingar) blodde jag 4 ganger, i v.6, 7, 14 och 15. En av de gangerna var just efter sex. Blod ser mer ut an vad det ar! Jag antar att du inte bloder igenom bindor och klader utan att det ar mer som i borjan/slutet av mensen?

Ak till doktorn och kolla om du kanner dig orolig!

Har inte haft missfall men under min grav blödde jag en gång. Detta var i v 10 tror jag och direkt efter sex. Sjukvårdsupplysningen och min barnmorska sa att har man ingen smärta är det ingen fara.

Jag har blödit så många gånger att jag faktiskt tappat räkningn. Blödde alltid efter sex mellan v.4-18(så mkt att jag missade att jag inte fick någon mens första månaden) Sen slutade det så när på som några gånger bara. Varierande mängd hela tiden men en gång jätte mkt så trodde verkligen allting kommit ut.
Vart konsterat att jag hade en väldigt lättblödande livmodertapp. Åkte själv till akuten i v.12 för att se att allting va bra med ett vul. Å allting va tipptopp med ett litet pyre som yrde runt för fullt där inne :love:
Är nu i v.23!

Misstänker att det är smärtan du ska vara rädd för.
Hoppas allt går bra!

Jag fick ett missfall i vecka 6 och det gjorde aldrig ont (började vid 21 på kvällen). Åkte in och kollade samma kväll för jag tyckte det var jobbigt att inte veta, de kunde konstatera missfallet. Jobbade som vanligt sen och dagen efter var det ingen tvekan för det blödde extremt (men fortfarande ingen smärta).

Så var det för mig i alla fall. Hoppas verkligen att det bara är en blödning för dig. Lycka till!

Jag har haft 2 missfall vid ungefär den tidpunkten, och bägge började med blod, sedan lite svag "mensvärk" bara. Mitt senare MF, i v 11 ca, började med smärtor i flera dagar innan blodet kom däremot.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 688
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 929
Senast: Milosari
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 813
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar