Sv: Hur började du med hästar?
Min mamma red när hon var ung och pappa var med sin syster ett par ggr på ridskola - det resulterade i att pappa köpte en häst när vi flyttade ut på landet, jag var bara några månader gammal, då fick jag rida med pappa i sadeln - när jag var 3 köptes även en ponny och på den vägen är det. Pappa tränar numer travhästar på hobby-nivå och mamma har så sent som i förra veckan köpt en häst igen efter 25 år utan.... Jag red på ridskola mellan 6 och 9 års ålder och var ifrån hästarna under plugg o rese-tiden några år. Mina bröder utvecklade inte ngt intresse dock... Men de blev inte "ansvariga" för stallet när de var små heller...
Nu i sommar kommer jag flytta min häst o mammas till vår egen nya gård o då kommer en liten shettisdam med också - min dotter på 2,5 är i stallet o borstar på henne ibland o rider några steg (men roligast är att greja med de rosa borstarna...). Jag kommer dock passa mig för att be henne greja med shettisdamen utan hon kommer få be om det, så att jag aktar mig för att pusha på henne ngt. Mendet är klart - när jag måste mocka o liknande så har hon o lillsyrran inget annat val än att följa med mig...