Hur bor era marsvin?

BuenoBull

Trådstartare
Är lite nyfiken på hur allas marsvin bor, så släng in lite bilder!

Såg också för längesen någon som hade en stor hage inomhus till marsvinen, där de bodde flera stycken - kanske 8 om inte fler. Skulle vara jättekul att se igen, behöver lite inspiration!

Tack på förhand :bow:

Sv: Hur bor era marsvin?

Tyvvär har jag ingen bild på min bur men det är en vanlig gallerbur på 120x60 tror jag med mkt saker i så jag tror dom trivs :)

Och här har de en vanlig 100-bur med "hus" av en träplanka och ett hyllplan med ramp upp. Ska fixa bättre hus och större bur sen, och lite bättre inredning öht :)

Lösa i köket:)
Har ett litet krypin mellan två köksskåp på ca 55cm med ett hus och så finns det en låda unde köksbordet som används som toa/sov/höplats.

Oj, funkar det bra då? :) Ni har inga andra djur eller så? De bajsar/kissar inte på golvet eller nåt?

Tyvvär har jag ingen bild på min bur men det är en vanlig gallerbur på 120x60 tror jag med mkt saker i så jag tror dom trivs :)

Dessutom så har dem sitt stoora hus och en gnag pinne och ett rör så det är ganska fullt

Lösa i köket:)
Har ett litet krypin mellan två köksskåp på ca 55cm med ett hus och så finns det en låda unde köksbordet som används som toa/sov/höplats.

Jag hade också mina lösa. Hade en bur i ett hörn och en handuk under bordet. Sen hade de hela lägenheten att springa runt i.

Mina tre töser bor i en trevåningsbur där dom stormtrivs. :) Varje plan är ca 90x50 cm och dom har en kruka att sitta på på ena planet och en liggvåning där dom kan ligga i lite skymmundan. :)
Vattenflaska på varje våning, pellets högst upp, hö längst ner och grönsaker serveras för det mesta på mitten. :)

Aa dom trivs bra :)
Fast dom längtar sååå mkt till gräset när dom kan gå och beta i sin ute bur som är 100x100

Det där låter ju jättehäftigt, kan du inte slänga in en bild?

mina bor i en "hage" i köket, byggd i trä, ungefär 1,5*1 meter med ett tvåvåningshus och lite rör och skokartonger att gömma sig i, det är härligt att de slipper ha galler omkring sig tycker jag.
De hoppar aldrig ut ur hagen, däremot hoppar de in om jag försöker släppa ut dem på golvet för att tvinga dem att motionera :angel:

Tre marsvinstjejer finns här.

Har en bur på 100*50 cm som sitter ihop med en mindre bur (ca 60*40 cm). Finns ett hus i den mindre buren, samt två i den större (varav det ena på hela långsidan och den andra så de kan gå mellan burarna).
Husen används även som utkiksplats.

Hö och vattenflaska finns endast i den stora buren.

Burarna är öppna i stort sett jämt, de får gå ut och gå på köksgolvet om de vill.

Har inga kvar men du menar kanske jag som hade mina i en billybokhylla jag hittat och klätt med vaxduk? 180*80 blev den ju och jag hade 3 vuxna och 2 barn i den och 8 var max på den ytan tror jag.

IM000679.jpg

IM000680.jpg

IM000681.jpg

Det var inte denna jag menade men det var ju supermysigt! Jättefin höhäck, vart har du hittat den? :)

Den finns inte längre tyvärr men var köpt på blomsterlandet och är en blomampel en halvcirkelformad sak, jättesmart!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 515
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 303
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Dressyrsnack 17