Hur "blygsamt" klär ni er?

Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

1. Jag har inte sagt något om göteborg?
2. Jag har inte sagt att jag ser sånt "jämt"?

Tänk vad mycket lättare det vore att diskutera något om folk faktiskt LÄSTE :banghead:
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Du öppnar verkligen upp för en intressant diskussion när du blir så förbannad och frustrerad hela tiden.

Men okej, du ser det knappt aldrig. Alltså är det i princip ett icke-problem. Vad bra! Då slipper du gå runt och känna dig förorättad över andra människors kroppar :up:
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Det är svårt att inte bli frustrerad när man hela tiden får kommentarer/respons som bygger på antaganden, faktafel och rena påhitt istället för det man faktiskt skriver...
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Vad märkligt att så många missförstår dig då.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Fast det här är så tramsigt tycker jag. Du uttrycker åsikten att tjejer följer ett slampigt mode och att det är "äckligt" och "inte okej", då får du också leva med att folk argumenterar emot dig eftersom det är väldigt otrevligt sagt. Återigen - givetvis är du fri att uttrycka din åsikt men det betyder inte att du har någon form av rättighet att inte bli ifrågasatt. Tål du inte att bli ifrågasatt - uttryck inte åsikten på diskussionsforum.

För övrigt förolämpar du visst "oss" - dem av oss som klär sig enligt det som du beskriver vara ett slampigt mode, vi som klär oss äckligt, vi som klär oss på ett sätt som inte är OK enligt dig. Att du inte går rakt fram till folk på stan och säger det till dem är väl en liten vinst i sammanhanget i och med att du, helt utan att reflektera uppenbarligen, glatt och villigt sprider de här åsikterna på nätet.

Haha men guud, jag menade ju som sagt INTE att förolämpa dig, och ja jag kunde valt bättre beskrivande ord som inte är så utmanande, men jag har väl aldrig sagt att ni inte får argumentera emot mig? Och jag tål absolut att bli ifrågasatt, det var ingenting aggressivt i mitt svar till dig tycker jag, men det är enkelt att bli missuppfattad online. Jag kommer inte ändra min åsikt, men har inga problem med att du ifrågasätter den, kram på dig let´s stay friends! :D:D
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

KL

Alltså, sådana här diskussioner är så himla intressanta, på ett skrämmande sätt. Jag ser PÅ TOK FÖR OFTA snubbar/gubbar som visar klyfta (inte den sortens klyfta du vill se!) och sina blekdallrighåriga magar när byxorna slirar för långt ner eller tröjan åker för långt upp. Men nej - en hårig gubbröv är inget problem, men VE DEN 16-ÅRINGA TJEJ SOM går i kortkort! FFS, inse att det inte är kroppen i sig ni har problem med, det är grejen att unga tjejer väljer att klä sig efter sina egna preferenser istället för era egna.

Sedan är det klart att Ture, 46 och Stefan, 33 också ska få klä sig som de vill, precis som Lisa, 15, men kom igen, hur kan gubbrövar vara mindre stötande än röven på en ungdom? De flesta vet ju att många unga kan vara lite testande i mode och stil, den ursäkten funkar inte riktigt när man är vuxen.

Det kanske är en karaktärsbrist hos mig, men iaf jag kan utan problem kolla bort om det går förbi en exponerad röv på en ungdom, men sitter som i äcklad skräck när jag får se en hårig dallrig gubbmage. Min hjärna skriker "ONCE SOMETHING IS SEEN, IT CANNOT BE UNSEEN!!" och ändå kan jag inte slita blicken.

Oh well, nu vet alla på buke min mörka hemlighet, säg inget till någon, pliiis? :D
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Fast som jag har påpekat ett antal gånger menar jag även mäns rumpor och bara överkroppar.
Men i vanlig ordning går det obemärkt förbi, för killar/män är det tydligen okej att ha åsikter om. Eller?

Förresten, varför kan inte en vuxen vara testande i sin stil menar du?
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Wow, du har lyckats att helt missa poängen.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Kan bero lite på att du som exempel postade mjukporrbilder på kvinnor.

Brudar som klär sig så ser jag lika ofta som jag ser män klädda såhär:

CowboyRob.JPG


Dvs öh... aldrig offentligt. (I wish though!)
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Fast som jag har påpekat ett antal gånger menar jag även mäns rumpor och bara överkroppar.

Jag tror att det lätt kan tolkas som att det handlar om kvinnors klädsel framförallt, då uttryck som t ex slampigt & billigt används för att förklara hur man menar. Det brukar inte användas om mäns klädsel eller utseende.

Jag har aldrig sett någon kalla en äldre gubbe med halva arslet utanför jeansen för "slampig".
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Lånar mig själv.

Och respektlöst förresten. Hur självgod får man lov att bli? Tycka att något är respektlöst för att det inte råkar falla en själv i smaken?

Snacka om att vara hög på sin egen existens.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Och respektlöst förresten. Hur självgod får man lov att bli? Tycka att något är respektlöst för att det inte råkar falla en själv i smaken?

Snacka om att vara hög på sin egen existens.
Men JA! Det var precis det jag tyckte! Herregud liksom, hur stort ego har man?

Din poäng med slampigt/billigt för att beskriva klädsel är SÅ spot on för övrigt! Jag skrev samma sak tidigare men det verkade inte riktigt gå in.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Fast det får ni ju isåfall rikta till den personen/de personer som pratat om slampigt och billigt.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Och respektlöst förresten. Hur självgod får man lov att bli? Tycka att något är respektlöst för att det inte råkar falla en själv i smaken?

Fast det handlar ju fortfarande inte om något som bara inte faller en i smaken. Det är det massor som inte gör.

Det jag pratar om, och alltid har pratat om, är just som jag skrev i typ mitt första svarsinlägg, sånt som visar typ halva rövar/bröst/whatever. Om ni gärna vill se folks tuttar eller arslen så är det väl så, men jag tror faktiskt att en majoritet inte vill se det. Jag tror det är fler som "stör" sig på att se ett arsel än en knäskål, faktum är att jag är ganska säker på att det är så.
Och det är så lätt att kolla om man lätt riskerar att flasha sig. Om man inte bemödar sig att göra det, eller tycker att det är lugnt om jag visar röven/boobsen, då tycker jag att det kan se lite respektlöst ut. Inte mot mig personligen utan mot folk i största allmänhet.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Missade faktiskt snubben med bar överkropp. Kanske för att mina ögon distraherades av mjukporren. :p

Killar utan tröja ser jag på stan om sommaren. Shorts som täcker mindre än en bikinibyxa och extremt mycket sideboob - inte så ofta. De kvinnobilderna du lade upp är mer jämförbara med mansbilden jag postade.

Att fokus hamnar på kvinnokroppen beror kanske på att den sexualiseras mycket och är allmänt problematisk, folk känner att den behöver försvaras.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Fast det handlar ju fortfarande inte om något som bara inte faller en i smaken. Det är det massor som inte gör.

Det jag pratar om, och alltid har pratat om, är just som jag skrev i typ mitt första svarsinlägg, sånt som visar typ halva rövar/bröst/whatever. Om ni gärna vill se folks tuttar eller arslen så är det väl så, men jag tror faktiskt att en majoritet inte vill se det. Jag tror det är fler som "stör" sig på att se ett arsel än en knäskål, faktum är att jag är ganska säker på att det är så.
Och det är så lätt att kolla om man lätt riskerar att flasha sig. Om man inte bemödar sig att göra det, eller tycker att det är lugnt om jag visar röven/boobsen, då tycker jag att det kan se lite respektlöst ut. Inte mot mig personligen utan mot folk i största allmänhet.

Alltså, det finns säkert massor av människor som stör sig mer på en rumpa än ett knä. Så klart. Men jag fattar fortfarande inte vad det har med respekt att göra.

Personligen är jag inte hysteriskt intresserad av folks bröst och arslen, nej, vad det nu skulle ha med saken att göra.

Poängen i mitt inlägg är att jag tycker att det är ofantligt fånigt att kalla någons val av kläder för respektlöst, typ som om hela världens befolkning bara finns för din (och andra som säger så) skull och därför borde de anpassa sig, liksom - för att visa respekt.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Men JA! Det var precis det jag tyckte! Herregud liksom, hur stort ego har man?

Din poäng med slampigt/billigt för att beskriva klädsel är SÅ spot on för övrigt! Jag skrev samma sak tidigare men det verkade inte riktigt gå in.

Jag började fundera på om det bara var jag som tänkte att det känns väldigt drygt och egocentrerat, men så var det alltså inte. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp