Jag såg mig iaf inte som attraktivt klädd, jag tittade knappt ens åt de här killarnas håll. Och ändå händer det här! Jag förstår inte vad jag gjort för fel, för att förtjäna det här...
Om en kvinna hade klätt sig attraktivt och tittat åt killarnas håll hade hon då förtjänat det där? Hade hon gjort fel menar du?
Men jag får väl helt enkelt klä mig i potatissäckar, för att slippa att det här återupprepas.
Tyvärr så skulle potatissäckar inte vara någon garanti för att det inte upprepas, det fungerar inte så.
Om det skulle kännas bättre så för all del ta på dig potatissäckar men oavsett hur du klär dig måste du jobba på att stå upp för dig själv för du har rätt att bli respekterad alldeles oavsett hur du ser ut. När någon behandlar dig illa måste du lägga skulden där den hör hemma och inse att det inte är ditt fel.
Din reaktion är på sätt och vis förståelig, det är lätt att beskylla sig själv när samhället så ofta säger att om en kvinna råkar ut för något är det hennes eget fel, men du måste skaka av dig den sexistiska myten. Du har ingen som helst skyldighet att klä dig på ett visst sätt för att få respekt och det är alltid, alltid, förövaren som bär skulden vid trakasserier och övergrepp.
Du verkar lägga stor vikt vid din kroppsform, du nämner den ingående flera gånger, som om den på något sätt är orsaken till det som hänt. Så är det inte. Tanken att din kroppsform skulle ligga bakom det som hänt dig kan du lägga ner direkt.
Jag har hela mitt liv varit smal, små bröst, ingen spektakulärt stor rumpa heller. Betyder det att jag varit skonad från trakasserier? Svaret är nej, jag har precis som många andra kvinnor utsatts för oräkneliga sexuella trakasserier och det oavsett hur jag har varit klädd, jag har blivit utsatt för övergrepp, jag har blivit våldtagen.
Varken din kroppsform, din klädsel eller ditt beteende kan garantera att du inte blir utsatt för trakasserier eller sexuella övergrepp. För det handlar inte om det. Det handlar om att andra människor väljer att bete sig respektlöst.
Jag skulle tro att en majoritet av alla kvinnor någon gång har blivit utsatta för trakasserier och kränkningar bara av den enkla anledningen att de är kvinnor och i det sexistiska samhället ses det som fritt fram att ge sig på, kommentera, döma och ta på alla av kvinnligt kön.
Det är inte bara en viss typ av tjejer/kvinnor som blir utsatta, det här är något som händer de flesta vid ett eller annat tillfälle, på ett eller annat sätt, en kommentar, ett ovälkommet tafsande.
Alla oavsett hur de ser ut eller beter sig kan bli utsatta för sexuella trakasserier och övergrepp. Barn, tonåringar, vuxna och äldre, alla åldrar och alla kroppstyper finns representerade bland våldtäktsoffer.
Välkommen till patriarkatet.
Nu kanske du känner dig lite deprimerad, det kan verka som om allt är förlorat alldeles oavsett hur man ser ut och alldeles oavsett vad man gör eller inte gör. Men det finns hopp. Människor kan nämligen välja att visa respekt på samma sätt som de kan välja att bete sig som sexistiska skitstövlar.
För att bidra med en motvikt till din upplevelse, en ganska extrem motpol, som ytterligare bevisar att det inte handlar om hur en kvinna ser ut eller agerar kan jag ge följande exempel.
Jag har jobbat som strippa och i den miljön är det vanligt med sexistiska män men det är också ganska vanligt med män som visar respekt. Jag har befunnit mig i ett rum fullt av män tillsammans med kvinnor i minimala outfits, kvinnor med stora silikonbröst enbart täckta av smala tygbitar, med stora rumpor klädda i string, smala kvinnor, runda kvinnor, modeller, kvinnor som ser män i ögonen och flirtar, kvinnor som tar av sig kläderna, jag har varit i sådana rum och precis som det funnits sexistiska kräk så har det funnits mängder av män som inte pratat nedlåtande om kvinnorna, män som inte har tafsat, män som har visat respekt.
Hur kunde de göra det, hur kunde de lyckas med det, hur kunde de visa respekt i den miljön med alla halvnakna och flirtiga kvinnor runtomkring, är det ett mirakel? Nej det är inget mirakel. De männen gör ett aktivt val att visa grundläggande respekt precis som de sexistiska skitstövlarna gör ett aktivt val när de beter sig illa.
Så kom inte och säg att dina former i din långärmade tröja och dina ridbyxor fick de där killarna att bete sig dåligt när det finns tusentals män (och kvinnor) därute som bevisar att det är fullt möjligt att visa både dig och de vars uppenbarelse är betydligt mer "utmanande" den grundläggande respekt vi alla förtjänar.
Om någon väljer att trakassera dig, att trampa på dig, att köra över dina gränser, om någon väljer att begå övergrepp, då ligger hela ansvaret på den som väljer att göra det, hela ansvaret ligger på förövaren, aldrig någonsin på dig.