Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är inte speciellt brydd, så länge jag är bekväm så har jag på mig vad jag vill. Oftast iaf, tyvärr faller jag ibland i tänk som "visar jag för mycket nu?" men jag försöker komma bort från det. Det är min kropp och vill jag ha djup urringning och push-up så kommer jag att ha det. Fan heller att andra ska få bestämma vad jag ska ha på mig. Om någon drar slutsatser om mig som person baserat på längden på min kjol så får de väl göra det. Den typen av människor vill jag inte ha i mitt liv.
Exakt det där är min tanke också. Går ofta i kortkort och har aldrig BH på mig vilket gör att mina bröstvårtor syns igenom emellanåt. Har aldrig riktigt tänkt på hur folk ser på det, men bryr mig inte heller. Som du säger, folk som har åsikter om hur jag klär mig är inga vänner jag vill ha.
Måste vara jobbigt för dig att gå till stranden om du tycker att det är så obehagligt att se bröst eller rumpor överallt.
knapp!
Jag klär mig i korta shorts och crop tops när jag känner för det, jeans och oversize tröjor när jag känner för det. Kunde inte bry mig mindre om vad andra tycker. Är du så ytlig att du dömer mig för hur jag klär mig är jag bara glad att du inte vill lära känna mig, och tycker du att jag är äcklig för att du kan se min mage eller rumpa får du väl kolla åt ett annat håll. Jag tänker ju inte trycka upp den i ditt ansikte direkt.
Jag förstår inte vad som är så fruktansvärt respektlöst med att klä sig så som man vill, oavsett om man har korta shorts eller ej. Varför känner ni att ni har rätt att diktera hur andra ska klä sig? Kanske finns massa människor som tycker att ni klär er jättefult och är respektlösa pga det?
Ärligt talat känner jag inte ens igen mig i det ni skriver. Jag ser aldrig folks rumpor när jag går på stan, varken i Madrid eller Stockholm. Jag skulle inte ha en åsikt om det även om jag gjorde det men det känns som att du och Rubinen överdriver något helt otroligt.
Jo, visst får du tycka. Precis som att jag får tycka, och argumentera emot. Har du problem med det kanske en trådstart på ett internetforum inte är det bästa sättet att uttrycka en åsikt på?
Att visa nästan hela kroppen. Jag tycker det är lite stötande, jag vill inte se din rumpa eller dina bröst tillexempel. Jag vill varken se kvinnors eller mäns rumpor eller bröst så det är ingen genusdebatt...Vad exakt är det som är respektlöst enligt dig? Jag förstår ärligt talat varken ditt eller Rubinens synsätt så du får gärna förklara.
Anledningen till att jag inte vill det är för att för mig är delar av kroppen mer privata. Dit hör alltså rumpor, könsorgan och bröst samt i viss mån magar.
Jag vet inte vad nazi-tryck-mycket betyder men det låter som ett gräsligt uttryck.Och då anser jag att det är lite (alltså inte nazi-tryck-mycket, utan lite) respektlöst att ändå visa upp dessa kroppsdelar fast man rimligtvis vet att väldigt många ser det som mer eller mindre stötande.
Så du menar att det är vanligt eller ens förekommande att tjejer går runt och visar sina rumpor, könsorgan eller bröst? Jag har aldrig någonsin sett det ute, förutom på stränderna här i Spanien där stringbikini och topless är vanligt. Det du talar om räknas nog till förargelseväckande beteende och känns som överkurs för diskussionen.
Jag vet inte vad nazi-tryck-mycket betyder men det låter som ett gräsligt uttryck.
Okej så väldigt många upplever urringningar och mycket ben som stötande? Hur överlever ni att se alla reklamer som vi översköljs med överallt där kvinnor är mer eller mindre nakna?
edit. Tillägg: Och jo, jag tycker att du och Rubinen dikterar vad kvinnor ska få ha på sig baserat enkom på er personliga smak (eller issues, förmodligen) när ni sitter och på fullaste allvar kallar kvinnor respektlösa för att de på sommaren har en kortkort klänning. Det är PRECIS som om jag som tycker att gult är fult skulle kalla alla som bär gult för respetlösa.
Att dra in religiösas åsikter är så irrelevant i och med att det finns MÄNGDER med folk som motsätter sig tajta byxor på kvinnor, eller ens att visa håret. Tycker du själv att du är respektlös som visar håret? Eller går du med sjal för att inte riskera att någon ska uppfatta dig som stötande?
Nej? Sa jag att det är vanligt?Så du menar att det är vanligt eller ens förekommande att tjejer går runt och visar sina rumpor, könsorgan eller bröst?
Urringningar och mycket ben? Nej. Bröst och halva rumpor? Ja.Okej så väldigt många upplever urringningar och mycket ben som stötande? Hur överlever ni att se alla reklamer som vi översköljs med överallt där kvinnor är mer eller mindre nakna?
Varför har du bara snöat in dig på kvinnor?Och jo, jag tycker att du och Rubinen dikterar vad kvinnor ska få ha på sig baserat enkom på er personliga smak (eller issues, förmodligen) när ni sitter och på fullaste allvar kallar kvinnor respektlösa för att de på sommaren har en kortkort klänning.
Ja, skulle jag till exempel åka någonstans på semester där det "respektfulla" valet skulle vara att exempelvis bära långärmat/huvudbonad/långa byxor skulle jag naturligtvis göra det, varför skulle jag inte?Att dra in religiösas åsikter är så irrelevant i och med att det finns MÄNGDER med folk som motsätter sig tajta byxor på kvinnor, eller ens att visa håret. Tycker du själv att du är respektlös som visar håret? Eller går du med sjal för att inte riskera att någon ska uppfatta dig som stötande?
Från dina inlägg.Men snälla nån Vad får du ens allt ifrån?
Om det inte är vanligt är det ju suveränt Då är ju problemet inte så farligt helt enkelt.Nej? Sa jag att det är vanligt?
Snälla du, du är den som använder ord som "respektlöst" och "stötande". DET om något är överdrivet.Varför skulle jag ha svårt att överleva (allvarligt talat, kan du försöka hålla dig ifrån de extrema överdrifterna tror du?) att se reklam?
För att det alltid är kvinnor folk har åsikter om. För att jag aldrig hört någon säga att en man ser slampig ut.Varför har du bara snöat in dig på kvinnor?
Eh jaha, spela roll? Om jag gick ut och visade halva röven och du kom fram till mig och sa att jag beter mig respektlöst men att jag inte för den sakens skull är en respektlös människa så skulle jag mest känna blablabla och över det faktiskt.Jag kallar heller inte kvinnor (eller män) för respektlösa utan jag tycker att det ser lite respektlöst ut. Lika som att jag tycker att du har överdrivna tolkningar av det jag skriver i den här tråden, inte att du som person är överdriven. Skillnad på personen och handlingen (eller klädseln) liksom.
Kortkort kan visa röv.Och kortkort skiter jag fullständigt i dessutom
Åh men det är ju typ alltid det, varför skulle man annars bry sig? Jag ser framför mig hur alla tjejer som sitter på internet och bölar över att andra går runt för oklädda enkom för att de själva är så miserable över att de inte kan gå runt och visa halva sin egen röv pga issues. Varför skulle man annars engagera sig?Är personlig smak issues, förresten? När blev det det?
Jag pratar inte om semester. Du har massa människor i Sverige som har åsikt om jeans, tajta byxor generellt, hår, smink etc etc. Seså, anpassa dig nu! Annars beter dig du respektlöst!Ja, skulle jag till exempel åka någonstans på semester där det "respektfulla" valet skulle vara att exempelvis bära långärmat/huvudbonad/långa byxor skulle jag naturligtvis göra det, varför skulle jag inte?
Jag bor i Madrid. Folk får tycka vad de vill om mina kläder. Jag har dock aldrig hört någon sitta och gnälla över korta shorts, alla har superkorta shorts här på sommaren. Det är typ fyra tusen grader varmt då nämligen.Och jag vet inte hur det är där du bor, men där jag bor är den övervägande religiösa och kulturella "standarden" (i brist på bättre ord) att de kläder jag visade i början av inlägget är lite too much eller lite respektlösa.