Lupin
Trådstartare
Har kontaktat kommunen ang att bli dagmamma när min son har åldern inne, dvs fyllt ett år. Vilket är om 4½ månad! Men sen slog det mig att här i kommunen kan man inte jobba på del/halvtid som dagmamma, inte vad jag vet i alla fall (info från annan kommunal dagmamma här hemma). Men jag vill inte börja jobba heltid pang bom alleredan när plutten är ett. Mest för att jag inte jobbat som dagmamma tidigare och vill ha lite mjukstart, så att jag kommer in i det ordentligt. Men även för att det blir så stor omställning för en sån liten plutt!
Är det någon här inne som vet hur man gör för att starta upp som privat dagmamma? Jag hade alltså inte tänkt jobba svart, utan "på riktigt". Kanske någon som vet vart man kan vända sig och få hjälp och råd? Jag är 100% seriös och kan faktiskt tänka mig att jobba som dagmamma (vare sig det fortsätter som privat eller kommunal) resten av livet. Dvs inte bara intresserad av en möjlighet att gå hemma ett tag till med sonen, innan jag gör något annat.
Tacksam för all info!
Är det någon här inne som vet hur man gör för att starta upp som privat dagmamma? Jag hade alltså inte tänkt jobba svart, utan "på riktigt". Kanske någon som vet vart man kan vända sig och få hjälp och råd? Jag är 100% seriös och kan faktiskt tänka mig att jobba som dagmamma (vare sig det fortsätter som privat eller kommunal) resten av livet. Dvs inte bara intresserad av en möjlighet att gå hemma ett tag till med sonen, innan jag gör något annat.
Tacksam för all info!