Hur blir man intresserad av yoga?

Om jag bestämmer mig för att börja med yoga så ska jag nog välja fel form i så fall 😁. Ingen träning som kan beskrivas som extremt jobbig passar mig.
Fördelen med yoga är att det ofta finns en enklare variant och svårare variant av samma övning. Det gör att det är lättare att komma igång efter ett uppehåll, och känner man sig ur form så kan man ta det försiktigt.
Jag utgår ifrån mig själv, men man ska försöka lämna viljan att pressa sig själv utanför mattan. Som det beskrevs tidigare är vissa övningar svåra och kan stjälpa istället för att hjälpa. Dvs känns det obekvämt så pressa dig inte!

Sen kommer inte alla träningsformer passa alla, precis som inte alla älskar hundar. 🤷‍♀️

Tänker att likheten är att man står, sitter eller ligger på en fläck och gör långsamma rörelser 🤔
Uhm kanske, fast det känns väldigt olika tycker jag, dock har jag nog bara provat qigong en halv gång och thai chi en gång men tyckte nog inte att det var likt yoga. Skulle väl snarare säga att det ligger i samma kategori som katorna i jujutsu eller karate fast i långsamt tempo. Då ligger väl core o pilaters närmare tänker jag, fast de är också ganska olika. Skulle säga att flexdelen i ett intervallflex ligger närmst.

Min kropp gillar att yoga. Styrkan och smidigheten är perfekt för mig. Men och nu kommer ett stort men. Jag blir jättestressad när det börjas med en massa andning och hitta sitt inre övningar. Det är inte för mig.

Min kropp gillar att yoga. Styrkan och smidigheten är perfekt för mig. Men och nu kommer ett stort men. Jag blir jättestressad när det börjas med en massa andning och hitta sitt inre övningar. Det är inte för mig.

Känner lite samma. Nu ska man ju inte döma ut nåt man inte gett en chans, men det var på de där punkterna Pilates aldrig funkade för mig. Gick även på ett pass i nån sorts andningsövningar för några år sedan och nej, det är inte min grej. Jag kanske därför behöver det mest av allt, men jag lyckas inte. Jag bara tänker på allt annat jag ska göra sen...

Känner lite samma. Nu ska man ju inte döma ut nåt man inte gett en chans, men det var på de där punkterna Pilates aldrig funkade för mig. Gick även på ett pass i nån sorts andningsövningar för några år sedan och nej, det är inte min grej. Jag kanske därför behöver det mest av allt, men jag lyckas inte. Jag bara tänker på allt annat jag ska göra sen...
Jag gillar ju som sagt Yoga men Pilates tycker jag är 60min ont i magen och illamående. Maken till mer motivationsdödande träning har jag nog aldrig stött på faktiskt och då har jag ändå elitidrottat. 🙈 Inte blev det bättre av att en pilates-instruktör ansåg att Pilates var den enda sanna träningsmetoden och öppet dissade stela längdskidåkares kroppar. 👎

Uhm kanske, fast det känns väldigt olika tycker jag, dock har jag nog bara provat qigong en halv gång och thai chi en gång men tyckte nog inte att det var likt yoga. Skulle väl snarare säga att det ligger i samma kategori som katorna i jujutsu eller karate fast i långsamt tempo. Då ligger väl core o pilaters närmare tänker jag, fast de är också ganska olika. Skulle säga att flexdelen i ett intervallflex ligger närmst.
Jag har ju då väldigt begränsad erfarenhet av båda aktiviteterna ☺️

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag älskar ju min yoga, både yinyoga och hathayoga och jag har varit på pass med jätte bra instruktörer men hittade ett yinyoga pass jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 354
Senast: Lillefrun
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 866
Senast: fejko
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 202
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Hej, suttit i dagar och läst här på forumet om avlivning av hundar. Och skriver därför jag vill få era tankar om mitt case. Jag har en...
Svar
14
· Visningar
3 094
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur