Takire
Trådstartare
Om jag bestämmer mig för att börja med yoga så ska jag nog välja fel form i så fall . Ingen träning som kan beskrivas som extremt jobbig passar mig.Yoga är extremt jobbigt om man kör rätt form av den!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om jag bestämmer mig för att börja med yoga så ska jag nog välja fel form i så fall . Ingen träning som kan beskrivas som extremt jobbig passar mig.Yoga är extremt jobbigt om man kör rätt form av den!
Om jag bestämmer mig för att börja med yoga så ska jag nog välja fel form i så fall . Ingen träning som kan beskrivas som extremt jobbig passar mig.
Fördelen med yoga är att det ofta finns en enklare variant och svårare variant av samma övning. Det gör att det är lättare att komma igång efter ett uppehåll, och känner man sig ur form så kan man ta det försiktigt.Om jag bestämmer mig för att börja med yoga så ska jag nog välja fel form i så fall . Ingen träning som kan beskrivas som extremt jobbig passar mig.
Mycket möjligt. För mig var det inte det, som sagt bara tråkigt.Yoga är extremt jobbigt om man kör rätt form av den!
Uhm kanske, fast det känns väldigt olika tycker jag, dock har jag nog bara provat qigong en halv gång och thai chi en gång men tyckte nog inte att det var likt yoga. Skulle väl snarare säga att det ligger i samma kategori som katorna i jujutsu eller karate fast i långsamt tempo. Då ligger väl core o pilaters närmare tänker jag, fast de är också ganska olika. Skulle säga att flexdelen i ett intervallflex ligger närmst.Tänker att likheten är att man står, sitter eller ligger på en fläck och gör långsamma rörelser
Min kropp gillar att yoga. Styrkan och smidigheten är perfekt för mig. Men och nu kommer ett stort men. Jag blir jättestressad när det börjas med en massa andning och hitta sitt inre övningar. Det är inte för mig.
Då kanske det är utmaningenMin kropp gillar att yoga. Styrkan och smidigheten är perfekt för mig. Men och nu kommer ett stort men. Jag blir jättestressad när det börjas med en massa andning och hitta sitt inre övningar. Det är inte för mig.
Jag gillar ju som sagt Yoga men Pilates tycker jag är 60min ont i magen och illamående. Maken till mer motivationsdödande träning har jag nog aldrig stött på faktiskt och då har jag ändå elitidrottat. Inte blev det bättre av att en pilates-instruktör ansåg att Pilates var den enda sanna träningsmetoden och öppet dissade stela längdskidåkares kroppar.Känner lite samma. Nu ska man ju inte döma ut nåt man inte gett en chans, men det var på de där punkterna Pilates aldrig funkade för mig. Gick även på ett pass i nån sorts andningsövningar för några år sedan och nej, det är inte min grej. Jag kanske därför behöver det mest av allt, men jag lyckas inte. Jag bara tänker på allt annat jag ska göra sen...
Jag har ju då väldigt begränsad erfarenhet av båda aktiviteternaUhm kanske, fast det känns väldigt olika tycker jag, dock har jag nog bara provat qigong en halv gång och thai chi en gång men tyckte nog inte att det var likt yoga. Skulle väl snarare säga att det ligger i samma kategori som katorna i jujutsu eller karate fast i långsamt tempo. Då ligger väl core o pilaters närmare tänker jag, fast de är också ganska olika. Skulle säga att flexdelen i ett intervallflex ligger närmst.