Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med hösten kom även mössen..... Jättesöta små skogsmöss men de förstör ju allt som kommer i deras väg, vill inte ha dem i stallet och särskilt inte i sadelkammaren!!!
Vad kan man göra för att bli av med dem annat än att sätta upp fällor? Jag vill helst inte döda dem... Har redan katt och Topostop musskrämma men den verkar de inte bry sig om i år. Katten är en bra jägare men han sover sött i sin korg på natten när mössen är aktiva...
Finns det något bra sätt att göra stallet otrevligt för mössen??
skaffa en katt till eller sluta mata den du redan har så kommer katten nog bli mer angelägen om att fånga möss
skaffa en katt till eller sluta mata den du redan har så kommer katten nog bli mer angelägen om att fånga möss
Hur vet man att hästarna inte störs av dom?
Nere i "mammas" stall har det varit muspipare nu minst sedan 2004, och varken hundar, katter eller hästar verkar bry sig på något sätt. Katterna går utan att fundera över det och lägger sig precis in till den, och hästarna presterar precis lika bra om inte bättre än innan, är någon uppe i svår klass dressyr. Så tycker inte jag kan se att övriga djuren påverkas på något sätt.
kl
Gift kommer jag aldrig i livet att lägga ut, dels pga husdjuren men att använda gift är ett riktigt grymt sätt att döda. Mössen har ju också känslor, tänker inte orsaka dem onödigt lidande. Blir det riktigt illa så sätter jag heller upp vanliga musfällor, då dör de iaf med det samma...
.
Funkar den mot mössen då? Om katterna lägger sig precis intill apparaten så kanske det är katterna (eller kattens kvarlämnade doft) som skrämmer bort mössen.
För två år sen så satt det en möss mellan min hästs två täcken! När jag tog av det yttersta så satt den där uppe, såg mkt nöjd ut.
Hur vet man att hästarna inte störs av dom?
Har också enorma musproblem sedan jag inte vågade låta katterna vara ute nattetid pga att dom blir rävmat på löpande band
Det står att mus uppfattar skrämman som ett annat hotfullt djur. Mina hästar bryr sig inte alls, inte katten heller (men han är himla cool, inte rädd fär ljud öht). Hittils verkar ju inte ens mössen bry sig. ^^
Tror ni inte att de gnagt sig igenom allt skum som jag tätade alla hål med i går då?? Och jag använde MKT skum...