Hur bestämde ni er för att få barn?

Sv: Hur bestämde ni er för att få barn?

Jag och min sambo har varit tillsammans i 9 år nu (Träffades unga) och ganska tidigt kom vi ändå fram till att vi båda ville ha barn, men inte än på flera år. Tiden gick och jag och sambon pratade lite nu och då om barn, men han kände sig inte redo förrän nu i sommar och nu väntar vi barn i juni.

Jag är ingen sån person som älskar barn för att de är barn. Jag kan tycka om personer som är barn, men för den person de är, inte för att de är barn om ni förstår? Jag har aldrig varit den som blir helt till mig av barn, men gillar de jag känner och räknar iskallt med att grodan i magen kommer att stjäla mitt hjärta helt och hållet :D

Det kommer hen att göra! Jag hade ingen längtan efter egna barn, men... Ja ens avkomma kan framkalla något hos en :) Någon som liknar en själv, eller den man älskar, och som man dessutom har ett sådant stort ansvar för. Klart man blir... Ja man vill ju det lilla knyttet allt väl i världen.

Ja, jag räknar som sagt iskallt med det :D
Skönt att höra att du upplevde det så också :)

Jag och maken har precis bestämt att vi ska skaffa ett gemensamt barn:)
Han har barn sen tidigare förhållande, han är 18år äldre än mig så de är ganska stora.
Har tidigare varit "övertygad" om att jag aldrig velat ha barn men när jag träffade min nuvarande make så har tvivlet så smått börjat gnaga inom mig och nu blir det av! :)
Vissa dagar känns det helt självklart och man är hur säker som helst på att allt kommer gå kanon medans andra dagar är jag nästan beredd att operera bort livmodern i rädsla för hur det kan komma att bli :D men jag är rätt så övertygad om att allt kommer falla på plats när bollen väl är i rullning. Har världens mest underbara man som jag vet kommer finnas för mig och barnet till 120% :love:
Skönt dock att läsa om att andra oxå har haft sina tvivel innan det varit dags

Jag har varit väldigt barnsugen sen jag tog studenten för 6 år sen. Men det ville inte sambon. Han va helt enkelt inte redo. Han ville absolut bo i ett eget hus innan. Så nu när vår kåk blev klar i maj så blev vi gravida i juli. På första försöket:D

Jag tror min längtan efter barn dök upp under gymasietiden, när min "fostersyster" föddes och jag fick möjlighet att tillbringa mycket tid med henne. Det var dock aldrig aktuellt att det skulle ske då, det var jag inte mogen för.

Så träffades jag & maken när jag var 21, och vi pratade omgående om att vi bägge ville ha barn inom några år. Nu dröjde det inte några år, utan bara några månader, så blev jag gravid trots p-piller och vi tvekade inte en sekund på att vi skulle behålla barnet. :love: Och det har vi förstås aldrig ångrat heller, vår dotter blir 4 i april.

Det senaste dryga året har längtan efter ett syskon funnits där, men det har inte gått som vi velat riktigt. Men vi hoppas att det blir ett syskon till Alma under 2010!

Vi hade väl som pratat om det lite sporadiskt och skämtsamt i ungefär ett år, men så i somras, närmare bestämt i juli bestämde vi oss för att försöka oss på att bli med barn (trots att jag var arbetslös), och vips, hade mens i början på augusti och nu kommer bebis i maj! Så så fort gick det för oss. Så, ja, man kan ju säga att det var planerat.

Vi har vart tillsammans i 6 ½ år, byggde hus efter 2, sen hände det som inte så mkt mer så det var nog dax för lite förändring nu :laugh:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 342
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 916
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar