Hur bemöter ni andra?

Sv: Hur bemöter ni andra?

Jag låter inte mina hundar träffa andra på promenader.. Här hemma så brukar jag träffa iaf två hundar ibland... dessa två hunder brukar hälsa på varandra jämt!
Jag brukar visa att jag inte vill att hundarna ska träffas... dock en gång när jag va ute o tog kort på hundarna på "ph"
(Pensionärs hemmet där det bara bor gymnasieelever nu )
på fotbollsplanen så kom en utav dessa hundar plus ägare.. men jag såg den inte så helt plötsligt va hanen borta, vände mig om och ropde in honom, men han la självklart dövörat till,
fick lov att i sakta mak (det va snorhalt på vissa ställen) gå fram och hämta honom, det jag blev irriterad på va att ägaren verkligen stannade så att hundarna skulle få hälsa.. hansåg att jag ville få in hunden men gjorde inget :mad:
Visst det va mitt fel att jag hade hunden lös och dålig koll på omgivningen, detta va två hanar, tur att inget hände, vet absolut inte hur den hunden tkr om andra hanhundar, och så ja det gick ju bra nu men ändå, Ori visade sig iaf jätte stor och snygg och visade en del av raggen, så man tkr att han torde ha sett dt...
Men men gjort är gjort, sen dess har jag haft stenkoll på hundarna.

Tkr att ska jag inte umgås med personen i fråga som har hunden, alltså umgås ofta med hundar då och då, så finns det ingen som helst anledning för hundarna att hälsa...

Sv: Hur bemöter ni andra?

Min hund drar inte nämnvärt mot en mötande hund. Hon registrerar den men så värtts intresserad utav att hälsa är hon inte alltid. Ibland kan jag stanna och prata och ibland går man bara vidare.

De som har hundar som drar för kung och fosterland mot min hund är varken jag eller min hund intresserade utav.

Eftersom man bor i en väldigt liten stad träffar man ofta samma människor på sina promenader så en del får träffas och leka lite men inte varje gång.

Har en hane av samma ras som min i huset rakt emot mitt och när de är ute så brukar min och hennes hund hälsa (om min inte löper då förståss) och vi brukar tjöta lite.

Hittils har alla jag träffat frågat om hundarna får hälsa och då är det ok för min del eftersom min lyssnar såpass bra att om jag säger nej och går vidare så bryr hon sig inte om den andra hunden.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 681
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 503
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Jag blev så himla ledsen på kvällspromenaden idag. Eller tja, kanske inte så mycket ledsen som besviken. Det var så förbaskat kallt ute...
2
Svar
22
· Visningar
3 087
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka