Hur behandla ny lasso???

Texaz

Trådstartare
Som rubriken säger, hur får man sin nya lasso bra att hantera?

Köpte en på Chappen i fjol, ny, och tänkte nu försöka börja träna svingen till Ranch trailen:D

Men hur ska jag få den lite smidigare??? Har haft den i spänn över natten, var en kille som sa att man skulle göra så... Men den är fortfarande inte särskilt kul att hantera....

Har iofs ett par begagnade som fungerar men jag skulle ju vilja ha min nya, GRÖNA och jobba med också....

Sv: Hur behandla ny lasso???

Jag fick tipset att "köra in" det efter bilen. Så jag åkte hem och gjorde enligt instruktionen, knöt fast lassot i dragkroken på bilen och så ut en repa på grusvägen bland förvånade grannar... :angel:
Och det blev onekligen lite trevligare att ha att göra med. Dock visade det sig att jag är totalt talanglös vad gäller att träffa saker och ting... :rofl:

:eek::eek:

Ni båda är ju inte kloka nån av er!! Menar ni att ni på allvar terroriserar era rep på dessa vis?

Dom kommer ju bli som gamla sladdriga skor...
Köp hellre ett mindre styvt lasso nästa gång.

Ha ha, ja nog kan jag erkänna att jag är lite tokig emellanåt men... :rofl:
det var faktiskt försäljaren av lassot som gav mig tipset. Det var bara för att rugga upp ytan en aning. Sladdrigt blev det aldrig.

man låter ett par barn leka med den nån timma, helst inne i en paddock el dyligt så att den blir riktigt smutsig och att lite av "klegget" åker bort. :idea:

Aaw, Chappen! Jag trodde det bara var lokalbefolkningen som sa så :rofl: Bonnlurkarna i Hestra och Gnosjö :p

Jamen jag ÄR ju en bonnlurk!!!!:D

Fast liiite mer norrifrån!!!!:p

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 810
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 711
Senast: Saeta
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 442
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 403
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka