Hur äter ni era jordgubbar?

Luff

Trådstartare
Jag brukar säga att jag inte gillar jordgubbar när maken bjuder. Han äter mycket och gärna. Idag insåg jag dock följande. Det är hans jordgubbsservering jag inte tycker om. Sköljda, kalla och skivade med socker. Jag vill ha solvarma osnoppade m lite hårdvispad grädde. Så nu står min ask på glasverandan och värmer upp. Hur gillar ni era jordgubbar?
 
Jag har absolut inga problem med att äta jordgubbar direkt tagna från kylskåpet. Men heller inte om de stått ute. Bara de är sköljda och snoppade (vad är det för ord ens?!) så är det bara att äta.

Idag åt jag det med vaniljglass. Att äta med grädde eller bara som det är funkar med.

Jordgubbar är de enda gubbarna jag gillar (om man bortser från Till Lindemann i Rammstein men har är inte direkt ätbar).
 
Jag brukar säga att jag inte gillar jordgubbar när maken bjuder. Han äter mycket och gärna. Idag insåg jag dock följande. Det är hans jordgubbsservering jag inte tycker om. Sköljda, kalla och skivade med socker. Jag vill ha solvarma osnoppade m lite hårdvispad grädde. Så nu står min ask på glasverandan och värmer upp. Hur gillar ni era jordgubbar?

Socker är ett otyg i smak och knastrar så det går bort. Har man fått tag på fina gubbar såhär kring midsommar så är de rejält söta naturellt. Och envisas man med socker får det vara florsocker...

Helst solvarma med en skvätt ovispad grädde.
 
Skivade tillsammans med vaniljglass. Har faktiskt vare sig köpt eller ätit jordgubbar hittills i sommar. Smultron har jag pillat i mig rätt många :) ! De ska vara solvarma direkt från plantan.
 
Sköljda. Och så äts de som de är! :d

Men jag har även ett recept på jättegoda marinerade jordgubbar med en gräddsmet. Underbart gott som jag kan äta i mängder av! Passar utmärkt att äta tråkiga jordgubbar med :up:

1 l jordgubbar
2 lime
1/2 dl hackad basilika
1/2 dl socker

5 äggulor
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
5 dl grädde

Dela gubbar. Blanda rivet limeskal med socker. Lägg det på gubbarna och pressa över saften. Tillsätt basilika och vänd runt.

Vispa gulor och socker poröst. Vispa grädden lätt och vänd ned i äggsmeten.

Älskar det :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 602
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 489
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Jag verkar ju bara skriva i trådar om mat eller relationer numer, så här kommer en till om mat :o På sistone har jag börjat reagera...
Svar
9
· Visningar
5 877
Senast: kvandi
·
Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp