Hur är det nu igen

fio

Trådstartare
med debutantklasser, är det licenskrav i dom klasserna på regional tävling?? Står det något i nya Tr om det kanske, jag vet att frågan varit uppe tidigare men tror inte det har kommit något konkret och korrekt svar:confused:

Sv: Hur är det nu igen

Ja, det är licenskrav men du får rida på lokalryttarlicens i debutantklass oavsett tävlingens status.

måste hästen ha licens om det är en lokal 90 klass??

Nej
Lokal = ej Häst/ponnylicens
Regional = Häst/ponnylicens

På många proppar står det t.ex Lokal Debutant, Regional Lätt o.s.v.

svaper skrev:
Ja, det är licenskrav men du får rida på lokalryttarlicens i debutantklass oavsett tävlingens status.

Var hittar du det ? Alltså i TR... § ? sida?
Jag hade bestämt för mej att det är så men blev motsagd av en som borde veta så jag blev osäker...

det beror på om det står lokal efter deb i proppen.

Idasagare skrev:
Var hittar du det ? Alltså i TR... § ? sida?
Jag hade bestämt för mej att det är så men blev motsagd av en som borde veta så jag blev osäker...

Vet ej var det står i TR men jag har mailat den ansvarige på ridsportförbundet(inga namn nämnda, men de flesta vet nog ändå vem jag menar) och har fått till svar att det är så. Detta var i höstas och jag tog vid varje tävling med mailet för att kunna bevisa ifall en diskussion skulle uppstå.
Borde finnas nåt ställe, i TR kan man ju definitivt tycka, där det står skrivet.

Hittat:
TR 1, Gemensamma bestämmelser, Mom 150 (sid 37)
"Fälttävlan (häst) Om 90/klass arrangeras i samband med regionaltävling eller högre klass krävs för ryttaren lokaltävlingslicens och licens för hästen/ponnyn.

Men, om man petat in "lokal" i proppen på 90-klassen så slipper ni häst/ponnylicensen.

Ponnypappan skrev:
Hittat:
TR 1, Gemensamma bestämmelser, Mom 150 (sid 37)
"Fälttävlan (häst) Om 90/klass arrangeras i samband med regionaltävling eller högre klass krävs för ryttaren lokaltävlingslicens och licens för hästen/ponnyn.

Men, om man petat in "lokal" i proppen på 90-klassen så slipper ni häst/ponnylicensen.
Tack! :bow:
Då hade jag ju rätt för mej och den som borde veta fel. :devil:
Bara att konstatera att det är krångligt med TR och alla ändringar.

Hittade inte meningen eftersom jag letade i terr TR. Borde lärt mej, inte 1:a gången.. :o

puttar upp en gammal tråd och frågar igen om det är SÄKERT att hästen INTE behöver licens om det står "lokal fälttävlan 90-klass" i proppen på en regional tävling?

På lokal tävling behöver ju hästen aldrig ha licens. Så, nej, du behöver inte licens.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 456
Senast: Grazing
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 337
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
640
Senast: Myzan87
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 743
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar