Hur är det nu igen?

nira

Trådstartare
:confused: Det har med ponnyer bland storhästar är besvärligt...
Jag har anmält mig till klubbens dressyrtävling på min fjordning (ca 140 cm hög) och då anmält mig i hästklassen eftersom jag fyller 19 i vår och inte får tävla ponny längre. Men som vanligt har de placerat mig bland d-ponnyerna för att han står som d-ponny i Equipe.
Ska jag ringa och ändra detta eller spelar det ingen roll på klubbtävling? Det är bara en startande till i klassen föutom mig.

Sv: Hur är det nu igen?

eftersom jag fyller 19 i vår och inte får tävla ponny längre

Jo, på klubbtävling är det OK att tävla ponny om man är över 18 år, fast det gäller bara klubbtävling o unghästar. men om du känner dig osäker så fråga tävlingsarrangören.

Zandrizzz skrev:
Jo, på klubbtävling är det OK att tävla ponny om man är över 18 år, fast det gäller bara klubbtävling o unghästar. men om du känner dig osäker så fråga tävlingsarrangören.

Det gäller inte alla klubbar.

Zandrizzz skrev:

Som föregåengde talare skrev.. Alla klubbar tillåter inte detta. Inte några av de jag är medlem i gör det i alla fall.

hella förra året tävlade jag en C-ponny i dressyr framgångsrikt bland stora hästar. Jag ringde inte upp ridsportsförbundet eller något. Du får rida ponnyn som stor häst såvida inte någon annan tävlar den som ponny samtidigt samt att du måste vara i bra längd/stl till den.
Nytt är också att ponnier på regionala tävlingar som tävlar som häst också måste lösa hästlicens.

Till alla:
Det slutade med att jag red utom tävlan bland ponnyerna. Ska försöka ändra så att han står som häst i Equipe, så jag slipper detta nästa gång.

Programmet som de flesta ridklubbar använder vid internetanmälan till tävlingar. :)

uttryckte mej lite fel... men eftersom man bara behöver följa säkerhetsreglerna i tr på klubbtävling så får man det på de flesta klubbar. Om man när man är över 18 år rider c-ponny kan man bara tävla la bland stora hästar o om man rider d-ponny kan man bara tävla upp till msv. Ponnyer måste oxå ha licens för att tävla regionalt.

E trött idag, fel igen. Ponny m ryttare över 18 år får tävla bland ridhästar tom msvb på reg tävling (oavsett kat)

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 201
Senast: Fiorano
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 587
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka