Sv: Hur år det för era 05r edition 5
vad roligt att läsa om alla människor här inne!! En skön blandning av åldrar yrken och erfarenheter! inte underligt man kan lära sig massor
Beauspirit - vad härligt det ser ut på bilderna!Grymt! Vill oxå köra in min pålle fast inte för "trav" utan för att åka på familjeturer, dra släden på vintern etc. Svärfar har jobbat i skogen med häst på 60-talet men han är mer intresserad av att köra in min feta pensionerade b-ponny än min vackre Brosus...
KL
Igår var jag supermegajättestressad. Jag kom hem 15.10 från jobbet (hade stressat hela dan för att hinna hem å rida i dagsljus innan kidsen skulle hämtas)
Slängde på mig stallkläderna, in med hästen som jag hade borstat på morgonen å haft täcke på. Slängde på sadel å träns, ut på galopprunda, var hemma i stallet 15.50. Hämtade ungarna på fritids 16.15
Å min kära unghäst viftade inte ens på öronen fast allt gick i sån räserfart!! Alla andra hästar jag haft blir alltid sjukt jobbiga bara för att man har bråttom; vill inte stå stilla, vägrar gapa, rycker m huvudet, blåser upp sig etc men brosus bara var precis som vanligt!
Galoppfattningarna tog han igår för bara säteshjälper så matte blev sjukt stolt! Men det KAAAN ju vara för att vi alltid galopperar på samma ställe varje gång på vår galopprunda
Han var så glad å pigg så han tom sparkade bakut å bockade lite *paff* Men det var bara att dra upp huvudet och driva så kom han av sig.
På måndag blir det träning för cilla igen iaf! länge sen sist men det blir så när sambon jagar älg en massa å jobbar skift så är det lite svårt att komma i "takt" med träningarna men nu har tränaren lyckats få en stående tid i ridhuset så då kan vi planera lite bättre