Hur är de nu med tagelprovet?

keilir

Trådstartare
Ja, ni som skickat in papper om hästpass och både chipat och gjort signalementsbeskrivning. Ska man skicka in tagelprovet som chiparen drog av och stoppade i kuvert?

Har hört lite olika men eftersom jag nu ska skicka in mina papper så vill jag veta...
Ute i sista minuten som vanligt... :angel:

Sv: Hur är de nu med tagelprovet?

När jag ringde till SIF fick jag beskedet att jag skulle förvara tagelprovet hemma i säkert förvar.
M vH A_Z

När vi skicka in passen och det på våra föl förra året så fick vi tillbaka tagelproven. Så man ska antagligen förvara dom själv.

När ska man skicka in tagelprov? Jag har pass på min häst men vi skickade inte en något sånt.

Jag var ej med när d gjorde signalementsbeskrivning på min pålla, de gjorde d på henne samti´digt som de tog de andra hästarna i stallet. men jag vet att de inte gjorde tagelprov..skulle de gjort de? Men det är väl bara på hästar som chippas som de tar det va? För det gjorde dem på fölet..

Min häst chippades på Island innan han kom hit förra året , så jag var inte med då.

Veterinären ska ta tagelprov, och sen lägga ner de i ett kuvär eller likande, och skriva datum och sätta sitt namn och stämpel på kuväret, precis där man öppnar de, och sen ska man förvara de hemma i säkert förvar! De är ett bevis på att de är din häst, och blir den stulen så har man de "DNA provet" till sin häst.....

När jag fixade iordning allt till min shettis sa dom att man skulle förvara tagelprovet hemma. Det borde ju vara samma för islandshästarna också.

*Tilda* skrev:
Veterinären ska ta tagelprov, och sen lägga ner de i ett kuvär eller likande, och skriva datum och sätta sitt namn och stämpel på kuväret, precis där man öppnar de, och sen ska man förvara de hemma i säkert förvar! De är ett bevis på att de är din häst, och blir den stulen så har man de "DNA provet" till sin häst.....

Aha , men man ska inte skicka in det nån stans :crazy: , jag fattade inte riktigt det som sades lite längre upp. Men vad smart det där med att man ska spara tagel och hästen blir stulen , måste ut och göra det nu tror ja :)

Liknande trådar

Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
931
Senast: tomte
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
505
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30