miss_lillamy

Trådstartare
Hejsan!
Jag är lite nyfiken på det här med hunting. Hur går det till, vad behöver man för "kort" (f-kort,gröntkort etc etc). Vad finns det för klasser och framför allt: Var får man reda på var tävlingarna finns? Det går ju inte att söka på tex tävlingsterminen på ridsport och att söka runt på alla klubbarna verkar väldigt omständigt.

Tack på förhand, vi ses kanske i Botkyrka 25-26 aug!:)

Sv: Hunting

Du behöver i princip samma papper och utrustning som för att rida terrängen i fälttävlan. De klasser som vanligtvis rids är 70 och 90cm och svårigheten är ungefär som debutant.
Propparna brukar ligga på distriktens hemsidor under tävlingsterminen så det är bara att söka på de distrikt som du kan tänka dig att åka till!

Sv: Hunting

hej hunting klassen rids i bara hopp och fälttävlans momentet på en gång efter varandra. närmast optimaltiden vinner om inte klassen rids som en clearround , hunting rids i 70cm och 90cm, fälttävlanskort behövs samt licenser som vanligt

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 808
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 928
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Japp då var det en rastråd igen! ;) Jag har nu en lång tid funderat på en brukshund. Jag har i dagsläget en sällskapshund av något...
2
Svar
21
· Visningar
3 266

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat