Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kör med en vanlig vattenflaska som vi delar på och en ihopvikbar vattenskål när jag vill ha lite packning. Den jag har en hake som jag kan sätta fast i bältet eller ryggsäcken.Kort fråga.
Behöver en hundvattenflaska. Inser att utbudet är stort.
Biltema har en billig och enkel. Är den nåt att ha?
Det är inte tänkt för längre strapatser utan att ha med sig under dagen bara.
Den har jag också, riktigt kanonbra!
Jag har denna och är jättenöjd. Har den som rymmer 350 ml men finns en större också. Tar med på utflykter eller i träningsväskan.
Får plats i en sådan vanlig ficka för vattenflaskor i ryggsäcken, läcker inget och går att ställa ned på marken så att hunden kan dricka som ur en skål utan att man behöver hålla i. Lätt att rengöra också.
@tanten jag gillar inte sådan som liknar den på biltema då de inte går att ställa ned på marken utan att ramla dvs du måste hålla i den medan hunden dricker. Plus att jag tycker att plasten avgett väldigt mycket smak i vattnet, har hänt att jag själv druckit direkt från flaskan när mitt egna vatten tagit slut och det var verkligen inte gott.
Jag rullande ned en vanlig hundbajspåse till en låg skål, och fyllde lite grann från egen vattenflaska. Funkade utmärkt.Jag brukar kupa handen under en vanlig vattenflaska, och använda den som skål om jag inte har med en kåsa eller en ihopfällbar skål
Det är ett mindre problem för mig med en väldigt liten hund. Drickandet går fort. Han dricker dessutom hellre om jag håller i skålen.Värdelös:
https://www.biltema.se/fritid/husdjur/hund/hundmatskalar/vattenflaska-med-skal-2000030856
För att hunden ska kunna dricka, så måste flaskan vara uppfälld.
Om flaskan är uppfälld, och inte tom, så måste du hålla i den om den inte ska välta (och tömma) skålen när hunden dricker.
Edit: Eller har de produktutvecklat, och flaskan är inte längre fastledad vid korken utan bara uttagbar?
Nu har jag försökt googla fram den där flaskan men inte lyckats. Vad heter den?
Jag har denna och är jättenöjd. Har den som rymmer 350 ml men finns en större också. Tar med på utflykter eller i träningsväskan.
Får plats i en sådan vanlig ficka för vattenflaskor i ryggsäcken, läcker inget och går att ställa ned på marken så att hunden kan dricka som ur en skål utan att man behöver hålla i. Lätt att rengöra också.
@tanten jag gillar inte sådan som liknar den på biltema då de inte går att ställa ned på marken utan att ramla dvs du måste hålla i den medan hunden dricker. Plus att jag tycker att plasten avgett väldigt mycket smak i vattnet, har hänt att jag själv druckit direkt från flaskan när mitt egna vatten tagit slut och det var verkligen inte gott.
Alltså flaskan är ju bara att skruva loss. Supersmidig ju, gillar att flaska + skål tar lika mycket plats som enbart en vattenflaska. Och den håller tätt.Värdelös:
https://www.biltema.se/fritid/husdjur/hund/hundmatskalar/vattenflaska-med-skal-2000030856
För att hunden ska kunna dricka, så måste flaskan vara uppfälld.
Om flaskan är uppfälld, och inte tom, så måste du hålla i den om den inte ska välta (och tömma) skålen när hunden dricker.
Edit: Eller har de produktutvecklat, och flaskan är inte längre fastledad vid korken utan bara uttagbar?