Hundvänliga företag?

HeleneK

Trådstartare
Min hund går på dagis om dagarna, vilket går väldigt bra, men är väldigt dyrt. Jag var i jobbsökarsvängen nyligen och fantiserade lite drömmande om att hitta jobb på ett företag där man får ta med hunden till kontoret.

Så nu undrar jag alltså, vet ni några företag där man får ta med hunden till kontoret?

Sv: Hundvänliga företag?

Green Landscaping

Jag tar med mina ibland, men jag sitter själv på ett kontor så den enda jag behöver fråga är städerskan:D

Då jag städar så är jag ju runt hos många olika kunder, och extremt många har hundar med sig på ställena. Det ena företaget är ett tryckeri. Där jobbar 3 st, varav 2 utav dom har sina hundar med varav den tredje faktiskt är allergisk mot hundar ;)...fast det funkar ganska bra ändå då hundarna endast är i tryckeridelen. Det andra företaget tillverkar linser. Och där finns det en hund på ett utav kontorena. Hon får ju inte gå fritt ute i produktionen, men på kontoret går det bra. Ett annat ställe säljer elprylar (lampor, armaturer, sladdar mm ), och där kan man ta med hund om man vill på kontoret samt att alla kunder får gå in med sina hundar om dom så vill. Hon som har hand om löner på mitt jobb, hon hade alltid sin hund med sig.

Många gånger är det upp till resp företag. OCh bara för man är hästskötare betyder det inte automatisk man får ha hund med sig. Har sett ganska många annonser där man inte får ta med hund.

Vi har vårdhund på min arbetsplats (äldreomsorg)
Våran chef har godkänt hund på arbetstid förutom när vårdhunden arbetar.
Sen betyder det inte att vi har hundar hur mkt som helst med oss på arbetstid men t.ex om det krisar hemma så kan vi ta med oss våra 4-fotingar :D
De gamla uppskattar det oerhört mkt och blir oftast mer aktiva och intresserade av hunden än av människan. Lika barn gör en enorm verkan på gamla och helst demenssjuka, som rår om både barn och djur med full instinkt, försiktighet och kärlek som om de vore deras egna.

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 040
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka