hundträff i söder??

PrittePuff

Trådstartare
Finns det nåt intresse för det?
det roligaste för min del hade varit att få träffa Gnist :) :bump:

men det känns alldeles för långt att åka med hund... genom hela sverige.. :rofl:

Så jag tänkte om det finns intresse för att ha en träff i Småland?

Sv: hundträff i söder??

:D

Ja jag är på om någon åker från Norrköping/Östergötland, haha! Men jag hoppas att jag ska till Gnist också.

Finns det nåt intresse för det?
det roligaste för min del hade varit att få träffa Gnist :) :bump:

men det känns alldeles för långt att åka med hund... genom hela sverige.. :rofl:

Så jag tänkte om det finns intresse för att ha en träff i Småland?

Passar oss bra, för jag har släkt i Småland som jag kan passa på o våldgästa med då :rofl:

småland låter inte helt fel. Är ändå där nere titt som tätt, så blir det en hundträff där nere så kommer jag garanterat.

Vart i småland skulle det bli i så fall.. småland är ju ändå rätt stort :P

jag själv bor utanför vetlanda, och det e relativt centralt.... :rofl:
så härikring eller i krokarna kanske.

nån som vill hjälpa mig att hålla i allt?

Nu ska vi se.. jag och geografi.. :crazy: Hur långt ifrån värnamo/gnosjö ligger det på ett ungefär?

Ja men dåså :)

Apocalypsze: Om träffen blir av, så kan du få åka med mej ner

har funderat lite...

Om vi ska ta en HELdag och inte helg, det e lättare och fixa. Så slipper vi leta sovplats å allt... :p
Så hyr jag nåt ställe, me mycke mark å nån stuga, typ brukshundsklubb.
å tar hit några roliga människor som vi kan träna för eller nåt.
fixar lite god mat å så blir det en massa SNACK

Nån som har kul förslag på va vi ska hitta på? Om nån vill träna nåt, eller om ni bara vill snacka skit :rofl:

Det beror lite på, en heldag låter bra men vad har ni andra för hundar och vad brukar ni träna?

Kan ju börja med min boxertik, hon fyllde nyss 10 veckor och meningen är att vi ska träna lydnad och bruks samt ställa ut. Hon kommer ju inte vara så gammal då på träffen men vi kör gärna lite lydnad. Om någon annan har erfarenhet av spår så lär vi oss gärna :).

Gammelhunden får inte komma med, han är inte så förtjust i andra hanhundar.

En heldag funkar för min del, dock så blir det att köra 50 mil på en dag... å det känns väl lite sisådär.

Apocalypsze: Jag har ju min lilla vrålande hårboll, som jag inte gör så mkt mer än ställer ut än så länge. Men vi provar nog på det som ni andra gör typ :D

En heldag funkar för min del, dock så blir det att köra 50 mil på en dag... å det känns väl lite sisådär.

Justja, inte tänkte jag på att det blir så långt. Det blir ju lite knivigare. Men vi verkar ju vara ganska få (:p) så någon övernattning måste ju gå att fixa?

jag har en nu 7 månaders blandis, just nu går vi valpkurs, men ska rikta in oss på lydnad och ev senare testa lite agility också.

Så nån lydnads-grej ska vi nog kunna ordna, och kanske lite agilityhinder, beroende på vart vi ska va.

Kan kolla med min bror om han vill hjälpa till och lägga lite viltspår så vi kan testa på lite.

Jag har mamma boendes i Gnosjö, å syrran i Värnamo, så i värsta fall så kan man sova där.

Låter som en bra idé, vi kommer gärna om det blir av :)

Fast tror nog att det kan komma fler om det är mer än en dag, för vissa är det ju långt att åka bara över dagen.

Jag kör lydnad och rapport men testar gärna på andra saker som agillity eller nått!

Kommer gärna när jag vet mer om datum,har nog runt 25 mil ner enligt eniro:D!

Kan plocka upp någon på vägen från Nyköping och söderut!
Stor bil!
Kan ta en hanhund i skuffen tillsammans med min tik(ingen bur),och en passagerare med liten hund av vilket kön som helst i baksätet!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 092
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 226
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 888
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 304
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Räcker garnet?
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Bojkott av butiker

Hund, Katt, Andra Djur