Hundsugen!!

Martina_m

Trådstartare
Vill så himla gärna ha en Cavalier King Charles Spaniel!

Saknar att inte bli mött när man kommer hem, ingen att leka och busa med!! Fast visst är det skönt att ha det renare(!) hemma och att slippa ut i oväder. Men det är ändå värt det, för tänk vad de små liven ger så mycket lycka till oss människor!!

Tog bort vår hund (eng springer spaniel) för 1 ½ år sedan, känns som det var igår, samtidigt som det känns att det var en hel evighet sedan... Men de senaste veckorna har jag saknat det SÅ HIMLA MYCKET!!! att ha en hund hos oss! Självklart har jag saknat min vovve, men jag saknar just nu en hund! Jag har lämnat vår Sindi bakom mig nu, hon var gammal och sjuk och hade levt ett bra och friskt liv (blev sjuk när hon blev gammal)!

Grejjen är oxå den att jag vill ha en hund som Sindi igen, hon var så himla perfekt för vår familj. Men hur lätt är det att få en lika dan hund igen?? omöjligt!!

Nu finns det dessutom ingen möjlighet att skaffa hund, mamma o pappa jobbar heltid, jag ska flytta till hösten och börja plugga. Så jag har lovat mig att när jag har ett stabilt liv och vet vad som ska hända så ska jag skaffa mig en liten goding!!

Kanske inte något intressant att läsa... men ville bara få ut det ur mig!! Blir ju helt galen annars.... får snart hundabstinens! (tur att jag har min stora hund (hästen) i alla fall, hon har fått ta över den rollen).

Sv: Hundsugen!!

Haft en Cavalier :love: hon blev 10,5 år gammal. tog bort henne i höstas. Världens mysigaste vovve. den enda nackadelen med Flisan var väl att hon snarkade så fördömt (för långt gomsegel) och att hon skällde på Tvn:rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 666
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 724
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hej! Vi har bestämt oss att börja fundera på att skaffa hund. Min fundering här är gällande ras. När vi själva läst på mycket kommer vi...
Svar
16
· Visningar
1 986
Senast: Bison
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 226
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar